۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
عدم مدیریت، عامل اصلی ریزش بازار سرمایه| جلسه فوری کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان سازمان بورس
موسوی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

عدم مدیریت، عامل اصلی ریزش بازار سرمایه| جلسه فوری کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان سازمان بورس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با ریزش‌های این روزها و متضرر شدن سهامداران در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه دارای زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری خوبی است اما عدم مدیریت این بازار باعث ضرر بیش از حد به مردم شده است.

بازار؛ گروه بورس: سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره اقدامات مجلس برای بورس اظهار کرد: اقدامات مجلس در راستای تصمیم‌گیری برای بورس که این روزها مردم را به یأس و ناامیدی کشانده، بسیار مهم است چراکه ما نباید بگذاریم مردم بیش از این متضرر شوند که در این راستا، تصمیم گرفتیم به صورت فوری روز سه‌شنبه رأس ساعت ۱۲:۳۰ جلسه‌ای با حضور آقای قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، دکتر دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در این جلسه به ریشه‌یابی علت‌های سقوط بورس پرداخته خواهد شد و امید است که شرمنده مردم نشویم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اثرگذاری مجلس روی بورس گفت: دخالت مجلس در معاملات بازار سرمایه غیرمجاز است و مجلس نمی‌تواند به صورت مستقیم و فیزیکی در مسائل بورس دخالت کند و این نهاد حکم دستگاه نظارتی را دارد که وظیفه آن هم نظارت بر حسن اجرای قانون است. در نتیجه وظیفه نمایندگان مجلس این است که به این موارد بررسی کنیم و ساز و کار مجلس ارائه طریق و ریل‌گذاری است.

موسوی با اشاره به اینکه مجلس طرف مرم را می‌گیرد و به دنبال جلوگیری از متضرر شدن ملت است، خاطرنشان کرد: بورس باید مکانیسمی را در نظر بگیرد تا پاسخگوی سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه باشد.

وی در پایان مطرح کرد: زیرساخت بورس ما به صورت درست بسته شده است، اما عدم مدیریت، کم‌لطفی و بی مهری در حق مردم از سوی گردانندگان این بازار باعث شده است تا این روزها سهامداران بیش از حد در بورس ضرر کنند.

کد خبر: ۶۸٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha