۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
افزایش چند برابری تقاضا عامل اصلی کمبود برخی کالاها در استان سمنان
معاون توسعه منابع استانداری سمنان بیان کرد:

افزایش چند برابری تقاضا عامل اصلی کمبود برخی کالاها در استان سمنان

سمنان – معاون توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به شیوع ویروس کرولا در ایران گفت: افزایش چند برابری تقاضا عامل اصلی کمبود برخی کالاها در سطح استان شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت‌الله عسگری صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه کمبود کالاهای بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در بازار به‌صورت طبیعی در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور رخ‌داده است، اظهار داشت: عموم مردم پیش از شیوع ویروس در ایران به‌طور طبیعی یک حداقل مصرفی را در حوزه مواد شوینده، ضدعفونی‌کننده و لوازم بهداشتی از جمله ماسک و دستکش در بازار داشتند که اکنون میزان تقاضای مردم در این بخش نسب به‌روزهای گذشته چند برابر افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر با رشد تقاضا برای کالاهای بهداشتی و ضدعفونی‌کننده این نوع کالاها کم‌یاب شدند، تصریح کرد: رسانه‌های استان سمنان نباید کمبود کالا را برحسب سؤاستفاده بازاریان و عدم نظارت بر بازار قرار دهند.

کمبود کالاها ناشی از مازاد تقاضا مردم در بازار

معاون توسعه منابع استانداری سمنان با تأکید بر اینکه کمبود کالا ناشی از مازاد تقاضا در بازار است، بیان کرد: واحدهای تولیدی که در سطح استان امکان تولید مواد بهداشتی را در خط تولید خوددارند حتی اگر جزو پروانه بهداشتی آن‌ها نباشد می‌توانند به‌سرعت برای تأمین مواد اولیه در کمتر از یک روز و صدور پروانه بهداشتی برای تولید کالای موردنیاز اقدام کنند.

عسگری بابیان اینکه در حال حاضر سه واحد تولیدی در استان سمنان تغییر خط دادند و در سه نوبت در حال تولید مواد ضدعفونی در سطح استان هستند، افزود: در استان با کمبود جدی مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مواجه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش این کمبود مردم باید متناسب با حداقل نیاز خود تقاضای کالا داشته باشند و به‌صرف اینکه یک شهر امکان دارد قرنطینه شود نسبت به خریداری کالاها چند برابر نیاز مصرفی خود اقدام نکنند.

اقدامات استانداری سمنان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه این امر موجب کمبود کالا و افزایش قیمت در بازار می‌شود، یادآور شد: نظافت عمومی و ضدعفونی رایانه‌ها و درب‌های ورودی و خروجی و صندلی‌های سالن جلسات دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به‌ویژه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

عسگری با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات اداری در این ایام محدود می‌شود، تصریح کرد: سیستم چهره‌نگاری برای کنترل ورود و خروج کارکنان اداری فعال می‌شود و کارمندان می‌توانند در صورت لزوم مرخصی دریافت کنند.

وی از تعطیلی فضاهای ورزشی در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: مأموریت‌های خارج از استان و غیرضروری ممنوع است و خودروهای ستادی و خودروهای عمومی روزانه ضدعفونی می‌شوند.

معاون استاندار سمنان تسریع در رسیدگی به امور ارباب‌رجوع و ارجاع نامه‌های اداری به‌صورت دستگاهی و الکترونیکی را از دیگر اقدامات مهم استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: آموزش عمومی برای مجموعه خدماتی و کارکنان فرمانداری‌ها بخشداری‌ها و استانداری اجرا می‌شود.

کد خبر: ۶٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha