۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد
معاون امور معادن سازمان صمت کردستان:

۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد

کردستان- سیفی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شده است.

مهدی سیفی در گفتگو با خبرنگار بازار از کسب رتبه نخست کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال جاری خبرداد و اظهار داشت: معادن استان طی ۹ ماهه امسال ۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن براساس پروانه بهره‌برداری و میزان استخراج مواد معدنی تعیین شده است، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد معادن استان ۴۷۳ معدن است که از این تعداد ۲۸۵ معدن در گروه ماده معدنی یک و دو قرار دارند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ۸۷ معدن هم در گروه چهار ماده معدنی، ۶۸ معدن هم در گروه سه و پنج و ۳۳ معدن هم در گروه شش قرار گرفتند.

سیفی با اعلام اینکه از مجموع معدن‌های دارای پروانه بهره‌برداری در استان ۱۸۷ معدن فعال و ۱۳۹ معدن هم غیرفعال است، گفت: مابقی معادن هم بلوکه شدند یا در حال تجهیز و آماده سازی و احیا هستند.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون از بین معادن غیرفعال در استان ۳۰ معدن که شرایط لازم را داشتند احیا و دوباره فعال شدند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: براساس قانون باید ۱۵ درصد از حقوق وصولی معادن برای ایجاد و بهسازی زیرساخت‌های محدوده معادن به استان بازگردانده شود که از میزان حقوق پرداخت شده سال گذشته تاکنون ۱۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر: ۶۸٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha