۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
سامورایی ۱۰۰هزار دلاری! | LS۵۰۰ اینسپریشن لوکس بودن را به سبک ژاپنی معنا می‌کند

سامورایی ۱۰۰هزار دلاری! | LS۵۰۰ اینسپریشن لوکس بودن را به سبک ژاپنی معنا می‌کند

LS۵۰۰ اینسپریشن سدان‌های فول‌سایز لاکچری مجهز به یک موتور شش سیلندر وی‌شکل به حجم ۳.۵ لیتری با فناوری تویین توربو حداکثر ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: اگرچه هر زمان که نام سدان‌های فول‌سایز لاکچری به میان می‌آید، مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، آئودی، پورشه و خودروسازان آمریکایی چون کادیلاک و کرایسلر و لینکلن پیش از هر کمپانی در ذهن نقش می‌بندد. اما لکسوس شاید رقیب نچندان قدیمی بلکه به نوعی با سابقه دو دهه در صنعت خودروسازی در تقابل با اصالت و سابقه حضور این کمپانی‌های صاحب سبک حرفی برای گفتن نداشته باشد. اما با مدل LS۵۰۰ اینسپریشن تمام محاسبات را دگرگون و جایگاهی بالای را برای خود به ارمغان آورده است.

LS۵۰۰ دقیقا همان خودروی است که می‌تواند نیازهای لوکس شما را در اوج اسپرت بودن خود نیز مرتفع کند. ظاهر این سدان فول‌سایز با بهره‌گیری از کانسپت زیبای لکسوس یعنی LF-FC به خوبی شکل گرفته و با خطوط شکسته روی بدنه کارکتری اسپرت و البته موقر برای این فول‌سایز لاکچری به ارمغان آورده است. در واقع طراحان لکسوس نسل پنجم این خودرو فوق لوکس را با رشد ابعادی که ۳۱۲۵میلی‌متر فاصله محوری و ۵۲۳۵ میلی‌متر طول در کنار عرض ۱۹۰۰میلی‌متری و با حفظ زبان جدید طراحی لکسوس، LS۵۰۰ را به یکی از چشم‌نوازترین سدان‌های فول سایز بدل کرده است.

در نمای جلو چراغ‌های که انگار حرف Z توسط زورو روی آن به جای مانده و جلوپنجره شش ضلعی دوکی شکل مرتفع لکسوس به همراه برآمدگی‌های روی گل‌گیر جلو، چهره‌ای تهاجمی و مرموز برای LS۵۰۰ به وجود آورده است. اما در نمای عقب با چراغ‌های کشیده و فرم LED های داخل چراغ و کروم‌های به‌کارگرفته شده و اگزوزهای بزرگ کروم در طرفین و تزئینات بدنه کروم به لوکس بودن تاکید دارد که نمای زیبایی از یک سدان فول‌سایز را به نمایش می‌گذارد. از آنجا که نسخه اینسپریشن از LS۵۰۰ مورد بررسی ما است، به هنگام ورود به کابین تمام آنچه که سرنشینان مدنظرشان است، فراهم شده است. زیرا داشبوردیبا خطوط مواج و سطوح تخت به همراه یک نمایشگر عریض ۱۲.۳اینچی میانی و کلاستر ۸ اینچی جذاب و مدرن به نظر می‌رسد.

اما نباید فراموش کرد که تلفیق زیبای چرم آلکانترا و چوپ باکیفیت به همراه طیف گسترده از رنگ‌ها ادوات داخلی LS۵۰۰ اینسپریشن را به یکی از کابین‌های جذاب موجود در صنعت خودروسازی بدل می‌کند. دسته دنده کوچک به همراه دو پدال شیفتر کروم پشت فرمان و دکمه روتاری بالای کلاستر در کنار نورپردازی هیجان‌انگیز LED های نواری و سقف سانروف بزرگ از جاذبه‌های این کابین فوق لوکس است. مهندسان لکسوس برای  LS۵۰۰اینسپریشن یک موتور شش سیلندر وی‌شکل به حجم ۳.۵ لیتری تدارک دیده‌اند تا با وجود سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها و کنترل هوشمند الکترونیکی زمان‌بندی سوپاپ‌های ورودی موتور و تجهیز شدن به فناوری تویین توربو حداکثر ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۸ نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به محور عقب و آپشنال به چهارچرخ منتقل می‌کند. تغییراتی در دیفرانسیل و نصب دیفرانسیل با لغزش محدود LSD عملکرد این سدان فول سایز لوکس را بهبود بخشیده تا با وجود پیشرانه‌ای با دو توربوشارژ و سیستم تایمینگ متغیر توسعه یافته تنها ۴.۶ثانیه زمان نیاز است تا از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

سیستم تعلیق پیشرفته تطبیقی با بهره‌گیری از دامپرهای هیدرونیوماتیکی سواری این سدان فول سایز لاکچری را باکیفیت و نرم کرده تا سرنشینان داخل کابین از سواری LS۵۰۰ اینسپریشن نهایت لذت را تجربه کنند. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی وقار بیشتری به استایل این سدان فول سایز لوکس می‌دهد تا در کنار لیست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی یکی از بهترین‌های بازار باشد. دوربین ۳۶۰ درجه، مکانیزم باز و بسته شدن اتوماتیک هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پارک هوشمند، سیستم کنترل فواصل، پیشگیری از برخورد با موانع از جلو، کروز کنترل پیشرفته، سیستم حرکت بین خطوط، آنالیز علائم ترافیکی، فرمان الکتریکی با مکانیزم حساس به سرعت، سیستم پیشرفته کمکی رانندگی، سیستم خروج ایمن از خودرو، ۸ ایربگ و به صورت آپشنال ۱۰ ایربگ، سیستم کنترل سه منطقه‌ای تهویه مطبوع، چرم آلکانترا و تزئینات کروم، چوب و فیبرکربن، امکان سفارش نمایشگر ۱۲.۳ اینچی یا ۱۱.۶ اینچی میانی، ماساژورهای چهار صندلی و سیستم هوشمند استارت خودرو روی تلفن‌ همراه هوشمند و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی و آلیاژی سبک وزن مشکی پیانویی و... برای LS۵۰۰ اینسپریشن دردسترس است، این سدان فول‌سایز لوکس ژاپنی در بازار آمریکا با ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.

کد خبر: ۶۸٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha