۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
 اراضی دیم آذربایجان شرقی نسبت به ‌آبی ۳ برابر است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

اراضی دیم آذربایجان شرقی نسبت به ‌آبی ۳ برابر است

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دیگر جای خطا و اشتباه و کم کاری وجود ندارد و باید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات با علم و آگاهی کامل پیشروی کنیم، چراکه اشتباه در کارکرد بخش کشاورزی در دیگر حوزه‌های دولتی و جامعه تاثیر گذار بوده و قابل جبران نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه هماهنگی منطقه ای طرح جهش تولید در دیمزارها (شهرستانهای اهر ، کلیبر، خدآفرین، ورزقان و هوراند) به میزبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، با بیان اینکه جهادکشاورزی مکلف به تولید از منابع موجود است، اظهار داشت: نیاز است با همفکری و تشریح مسایل راه چاره‌ای برای جهش در تولید در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی پیدا کرد.

وی در ارتباط با ظرفیت‌های بخش کشاورزی گفت: رفع مشکلات و چالش‌ها در وضعیت نامطلوب اقتصادی توسط مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی که رسالت جهادکشاورزی بوده و تامین ارز مورد نیاز، موجب شده تا در سال‌های اخیر حوزه کشاورزی نقطه اتکایی برای دولت در بخش اقتصادی کشور باشد و زحمات کشاورزان در این حوزه غیرقابل انکار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به کشت محصولات دیم در استان گفت: نقطه اتکای استان در تولید محصولات کشاورزی، کشت دیم است چرا که حدود ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت دیم بوده و حدود ۳۰۰ هزار از اراضی به صورت آبی کشت می‌شود.

وی تاکید کرد: در جنین شرایطی با توجه به ظرفیت دیم در استان باید تولید محصولات را به سمت کشت دیم سوق داده و از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کرد.

وی افزود: بیشتر اراضی شهرستان های کلیبر، اهر، خداآفرین، ورزقان و هوراند به صورت دیم بوده و کشاورز شاخص منطقه در تولید گندم دیم می‌تواند یک تن گندم از هر هکتار برداشت کند و باید اقداماتی صورت گیرد که میانگین برداشت به کشاورز شاخص نزدیک باشد.

فتحی با مرور سرعت پیشرفت علم ودانش در جامعه و مقایسه آن با گذشته گفت: در زمان حال سرعت پیشرفت علم افزایش یافته و هر روز روش‌ها و کارکردها به روزرسانی می‌شوند باید خود را با  تغییرات علم وفق داد و وجود شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی در بخش کشاورزی می‌تواند به همسو حرکت کردن با پیشرفت علم کمک کند.

وی تاکید کرد: تا سال‌های اخیر معرفی گندم جدید سال‌ها زمان می برد، اما همین پیشرفت علم موجب شده هر سال چند رقم بذر جدید معرفی شود.

کد خبر: ۶۸٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha