۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
شیوه حکمرانی اجتماعی کشورها در غلبه بر کرونا حائز اهمیت است
گلوبال تایمز مطرح کرد:

شیوه حکمرانی اجتماعی کشورها در غلبه بر کرونا حائز اهمیت است

پس از تولید واکسن COVID-۱۹ کشورها باید بدانند چگونه روند واکسیناسیون را انجام دهند تا در اسرع وقت مردم را از ویروس محافظت کرده و به ایمنی کلی برسند.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، تاکنون ایالات متحده آمریکا در تولید و تأیید واکسن، جهان را رهبری کرده است، این در حالی است که این کشور بیشترین آسیب رااز بیماری همه گیر کووید ۱۹ دیده است. چنین کشوری برای نجات بیشتر آمریکایی ها باید بلافاصله واکسیناسیون سراسری را آغاز می کرد.

با این حال، هیچ سناریو خوش بینانه ای در ایالات متحده آمریکا دیده نمی شود زیرا روند واکسیناسیون به آرامی انجام می شود – اما دولت ها در تمامی سطوح به طور موثر روند واکسیناسیون را سازماندهی نکرده اند و بسیاری از مردم نسبت به آن بی تفاوت هستند. در حال حاضر فقط یک پنجم برنامه واکسیناسیون در ایالات متحده آمریکا تکمیل شده است.

واکسن سلاحی قدرتمند در برابر بیماری همه گیر است. اما با گسترش بیش از حد ویروس، اثر واکسن ها مشابه شلنگ های آب در برابر آتش سوزی است. اقدامات دیگر باید به طور همزمان انجام شود تا از گسترش آن جلوگیری شود و در نهایت ریشه کن شود. اما مشکل ایالات متحده آمریکا این است که روند مقابله با کووید ۱۹ به خوبی سازماندهی نشده و این امر ضعف توانایی دولت ایالات متحده برای مقابله با بحران عمومی را نشان می دهد.

عجیب نیست که دولت ایالات متحده آمریکا تلاش زیادی کرده است تا چین را مسئول همه گیری COVID-۱۹ بداند. اما باید گفت ایالات متحده فاقد یک سیستم ملی است که در آن کل کشور بتواند در برابر یک بحران خاص بسیج شود. دولت فدرال اختیارات مستقیمی بالاتر از دولت های ایالتی ندارد و از نظر آمریکایی ها دولت فدرال جذابیت خاصی ندارد. علاوه بر این، تقسیمات حزبی در همه جای امریکا دیده می شود. این اپیدمی عدم توانایی جدی در تنظیم و تخصیص منابع زیادی را برای یک هدف مهم، مانند یک مبارزه همه گیر، نشان داد.

دولت فعلی فدرال آمریکا که در پایان دوره کار خود است، نسبت به هشدار کارشناسان بهداشت عمومی و آمار بالای مرگ بر اثر کووید ۱۹ در این کشور بی تفاوت است. بسیاری از آمریکایی ها هنوز از واکسیناسیون امتناع می کنند و بسیاری از افرادی که ماسک می زنند را تحقیر می کنند. علی رغم استفاده از واکسن، ایالات متحده هنوز مبارزه COVID-۱۹ را جدی نمی گیرد.

عملکرد فعلی ایالات متحده نگران کننده است. جامعه آمریکا تنها زمانی می تواند به حقیقت پی ببرد، که با تلفات جانی بیشتری روبرو باشد و برخی از متحدان غربی خود با استفاده از واکسن اپیدمی را کنترل کنند. دولت بایدن نمی تواند ضعف کنونی جنگ COVID-۱۹ ایالات متحده را تغییر دهد. حقایق ثابت کرده است که تا زمانی که طبقه متوسط به طور کلی بسیج نشود، نیروی محرکه دولت بسیار محدود خواهد شد.

مدتهاست که ایالات متحده پیشرفته ترین کشور جهان است. در طول جنگ ها، ایالات متحده آمریکا عمدتا به مزیت خود در ساخت سلاح ها اعتماد می کند. هنگامی که خبر ساخت واکسن Pfizer برای اولین بار منتشر شد، بسیاری از آمریکایی ها آن را به عنوان یک ناو هواپیمابر یا حتی یک بمب اتمی قلمداد می کردند که می تواند پیروزی به همراه آورد. اما در حقیقت، شاید اینگونه نباشد.

نتیجه نهایی جنگ COVID-۱۹ در جهان ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا ایالات متحده و غرب می توانند اصلاحات مهمی را برای جبران کاستی های خود در سازماندهی اجتماعی و بسیج انجام دهند.

در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، چین ماهیت سیاسی اقتصاد بازار را بازتعریف کرد و مطمئن شد که به عنوان راهی برای سازماندهی فعالیت های اقتصادی، قابل استفاده در چین است. امروز، ایالات متحده آمریکا باید اختلافات درگیری COVID-۱۹ بین غرب و چین و همچنین سایر جوامع آسیایی را به دقت بررسی کند. ایالات متحده باید روشها و راههای مبارزه با COVID-۱۹ را کاملاً غیر سیاسی کند. تا زمانی که این امر به مهار اپیدمی کمک کند، ارزش یادگیری و تصویب را دارد.

ایالات متحده آمریکا و متحدان بزرگ اروپایی آن باید روشهای حکمرانی اجتماعی خود را تنظیم کرده و با نقاط ضعفی که برای مقابله با بحرانهای عمومی بزرگ مناسب نیست روبرو شوند. آنها باید ایدئولوژی را کنار بگذارند و به این واقعیت اساسی احترام بگذارند که جوامع مختلف نقاط قوت خود را دارند. در حالی که با COVID-۱۹ با جهان می جنگند، آنها باید از تجربیات کشورهای دیگر درس بگیرند و به بهبود سیستم حکمرانی ملی خود را کمک کنند.

کد خبر: ۶۸٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha