۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی دست مردم نرسید
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس در گفتگو با بازار:

کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی دست مردم نرسید

محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس گفت: ما باید مقابل کسانی که در حوزه ارزی به مردم خیانت می کنند بیاستیم لذا همه اقتصاددانان مجلس در این زمینه متفق القول هستند که ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی تورمی برای کشور ایجاد نخواهد کرد.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تامین ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۰ و احتمال تورم بالای ۷۰ درصد در سال آینده گفت: به هیچ وجه به تورم بالای ۷۰ درصد در پی تعیین نرخ ارز ترجیحی در بودجه سال آینده نخواهیم  رسید.

وی افزود: زمانی مقادیر زیادی ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی از بازرگانان داده شد و نهایتاً ما دیدیم که چقدر پرونده قضایی در این زمینه در کشور تشکیل شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه کالاهای اساسی به مردم با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال جاری محقق نشد، تاکید کرد: برخی کالاها را با ارز دولتی وارد کردند و اما در ادامه این کالاها  با ارز آزاد به فروش رساندند که به واقع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

دشتی اردکانی اظهار داشت: به طور قطع اتخاذ تصمیم درباره تعیین ارز ترجیحی ۱۷۵۰۰ تومانی جلوی تمامی رانت خواری ها را خواهد گرفت و مطمئناً در پی این تصمیم تورمی در جامعه ایجاد نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما باید مقابل کسانی که در حوزه ارزی به مردم خیانت می کنند بیاستیم لذا همه اقتصاددانان مجلس در این زمینه متفق القول هستند که ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی تورمی برای کشور ایجاد نخواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی جلوی مفاسد ارزی را می گیرد چرا که هر زمانی که ارز چند نرخی بوده همیشه فساد ایجاد شده است که نمونه آن اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی بازرگانان بود که دیدیم چقدر پرونده برای برخی از آنها تشکیل شد.

کد خبر: ۶۸٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha