۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
هدف از خصوصی سازی تأمین مالی دولت نیست
فرهاد دژپسند:

هدف از خصوصی سازی تأمین مالی دولت نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس را به دو بال اقتصاد ایران توصیف کرد که در شرایط سخت و ظالمانه تحریم ها باید اقتصاد ایران را به پرواز در بیاورند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان خصوصی سازی، دکتر فرهاد دژپسند با حضور در جمع مدیران سازمان خصوصی سازی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این سازمان اظهار داشت:کار در این سازمان انسان های ریسک پذیر را می طلبد. وی افزود:عملکرد سازمان خصوصی سازی با توجه به نوع کارکردش همواره زیر ذره بین های متعدد و متنوعی هست که هر یک بر حسب وظیفه قانونی خود عملکرد این سازمان را بررسی می کنند. و کسانی که در این مجموعه هستند می دانند که باید شاهکار از خود نشان بدهند.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به برخی از دشواری های کار در سازمان خصوصی سازی یکی از وظایف این سازمان را چابک سازی دولت اعلام کرد و افزود:بدنه دولت طی سال های متمادی بر پایه اقتصاد نفتی به یک بدنه بزرگ و پرچالش تبدیل شده که نیاز به چابک سازی دارد.

دکتر دژپسند با بیان اینکه هدف اصلی خصوصی سازی تامین مالی دولت نیست اظهار داشت: برای گذار از اقتصاد نفتی و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر مالیات دولت می تواند با خصوصی سازی صحیح این شرایط سخت را پشت سر بگذارد. هرچند هدف اصلی از خصوصی سازی تامین مالی دولت نیست و این یکی از آثار اجتناب ناپذیرش خواهد بود. وی افزود:ولی در این سازمان وظیفه آماده سازی و توانمند سازی هم داریم و در این شرایط پیچیده و ظالمانه فروش نفت، این وظیفه پررنگ تر است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی یکی دیگر از وظایف سازمان خصوصی سازی را مولد سازی دارایی های مازاد دولت بر شمرد وافزود:متاسفانه برخی دیدگاه ها  مولد سازی را به فروش دارایی های مازاد دولت تقلیل می دهند در حالیکه فروش  در انتهای لیست مولد سازی قرار دارد. وی مولد سازی را کار پر زحمت ولی با برکت دانست و افزود:در مبحث مولد سازی نمی توان برای همه نسخه یکسان پیچید بلکه باید مورد به مورد بررسی و راهکار مناسب انتخاب شود.

دکتر دژپسند سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس را به مثابه دو بال اقتصاد ایران توصیف کرد و اظهار داشت:اقتصاد ایران برای خارج شدن از رکود باید از فرصت طلایی بورس استفاده کند و سازمان خصوصی سازی باید زمینه این فرصت را ایجاد کند.

پیش از سخنان وز یر اقتصاد، دکتر صالح رییس کل سازمان خصوصی سازی نیز با تشریح عملکرد گذشته این سازمان، به برنامه های آینده اشاره کرد و اظهار داشت:بنا داریم در آینده واگذاری ها صرفا از طریق بازار سرمایه باشد و برای اینکه بنگاه ها بتوانند در بازار سرمایه حضور داشته باشند نیاز به آماده سازی و مولد سازی دارایی های خود دارند تا بتوانند رفتار حرفه ای در این بازار از خود نشان دهند.

کد خبر: ۶٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha