۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
وضعیت بورس در میان مدت تغییری نمی‌کند/ دولت از اشتباهات خود درس بگیرد
کارشناس بازار سرمایه:

وضعیت بورس در میان مدت تغییری نمی‌کند/ دولت از اشتباهات خود درس بگیرد

لرستان- ندری، کارشناس بازار سرمایه گفت: هیجانی که ابتدای امسال در بازار سرمایه ایجاد شد نتیجه سیاست‌های غلط دولت بود که امیدواریم دولت درس عبرت بگیرد و دیگر این اشتباهات را تکرار نکند.

کامران ندری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در میان مدت وضعیت بورس همین است یعنی احتمالاً شاخص بین ۱۲۰۰ تا ۳۰۰ و ۴۰۰ نوسان داشته باشد که این هم طبیعی است، تاکید کرد:  اگر رشد اقتصادی در کشور ما ایجاد شود، می‌تواند روی قیمت سهام‌های مختلف تاثیر بگذارد در غیر این صورت خیلی نمی‌توان انتظار داشت که شاخص، رشد آنچنانی داشته باشد مگر این که شرکت‌های جدیدی وارد بورس شوند.

وی عنوان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم با روی کار آمدن بایدن، ما در حوزه رشد سرمایه‌گذاری و اقتصادی چه دستاوردهایی می‌توانیم داشته باشیم؛ باید افزایش قیمت‌های ناشی از تغییرات نرخ ارز یا تورم بالا متوقف شود تا روی شاخص بورس تاثیر بگذارد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آن جو روانی که در ابتدای سال ۹۹ ایجاد شد فروکش می‌کند و حداقل تا یک سال آینده. حباب نخواهیم داشت، تصریح کرد: البته همه این موارد منوط به این است که بایدن به برجام برگردد و ما بتوانیم با فروش نفت درآمدهای نفتی داشته باشیم.

ندری خاطرنشان کرد: همچنین باید بتوانیم نرخ ارز را کنترل کنیم چون اگر درآمد ارزی نداشته باشیم و نرخ ارز مثل گذشته شروع به بالا رفتن کند دوباره با یک وقفه، قیمت سهام افزایش پیدا می‌کند؛ در واقع افزایش قیمت سهام عمدتاً به‌خاطر رشد قیمت‌های اسمی در اقتصاد رخ داد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هیجانی که در ابتدای سال ایجاد شد نتیجه سیاست‌های غلط دولت بود چون این نوع تشویق و تهییج در بازار سرمایه کار درستی نبود اما دولت به هشدارهای کارشناسان توجه نکرد و هیچ تلاشی هم برای مدیریت و کنترل بازار انجام نداد و در واقع منفعلانه عمل کرد.

وی گفت: نتیجه عملکرد اشتباه دولت این بود که بازار سرمایه صدمه‌های زیادی دید و به خاطر افزایش شدید قیمت‌ها، اقتصاد کشور متحمل مشکلاتی شد که قاعدتاً دیگر نباید تکرار شود، حداقل انتظاری که از دولت داریم این است که از شرایطی که به وجود آمد درس گرفته باشد و بار دیگر منفعلانه عمل نکند یا زمینه‌ساز اتفاقات این چنینی در بازار نباشد.

کد خبر: ۶۷٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha