۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
در امریکا و بریتانیا مراکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته می شود
سیاست کشورها برای افزایش شمار افراد واکسینه؛

در امریکا و بریتانیا مراکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته می شود

برای مقابله با شیوع این ویروس، تنها ابزار واکسیناسیون است و به همین دلیل کشورها تلاش می کنند تا بیشترین شمار افراد را تحت پوشش قرار دهند. حال خبر از استفاده از ورزشگاه ها برای واکسیناسیون و فعالیت بیست و چهار ساعته مراکز واکسیناسیون منتشر شده است.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، در این روزها که کشورهای مختلف طرح های مختلفی برای افزایش شمار افراد واکسینه شده و مقابله با شیوع ویروس کرونا اجرا می کنند، خبر استفاده از باشگاه های ورزشی برای واکسیناسیون مردم در امریکا و اروپا در رسانه ها دیده می شود. اما  استفاده از این مراکز بزرگ ورزشی برای واکسیناسیون در کنار عرضه واکسن به بیمارستان و درمانگاه ها است .سی ان ان در این مورد نوشت:«به دنبال انتقاد زیاد از امریکا به دلیل سرعت پایین تزریق واکسن کرونا در این کشور، روز گذشته خبر از تصمیم جدید سی دی سی امریکا در مورد واکسیناسیون افراد بالاتر از ۶۵ سال به گوش رسید. این در حالیست که تا کنون افراد بالاتر از ۷۵ سال  و کادر درمان برای واکسیناسیون می توانستند اقدام کنند.»

در ادامه گزارش آمده است:«برای افزایش سطح دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون، قرار است تمامی باشگاه های بزرگ ورزشی در این کشور برای واکسیناسیون به کار گرفته شود.با استفاده از باشگاه های ورزشی به عنوان مرکز تزریق واکسن و افزایش عرضه واکسن به ایالتها، می توان انتظار داشت سرعت واکسیناسیون در این کشور افزایش پیدا کند و تا اوایل بهار سهم زیادی از مردم واکسن را دریافت کرده باشند.»

نکته مهمتر این است که در بسیاری از ایالتها مراکز واکسیناسیون شبانه روزی شدند به این معنا که در تمامی ساعات شبانه روز مردم می توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند. بر طبق گزارشهای ارایه شده در هر یک از ورزشگاه های بزرگ شهر لس انجلس ظرفیت واکسیناسیون ۷ هزار نفر در هر روز وجود دارد و با توجه به طرح تازه دولت مبنی بر ارایه تمامی واکسن های موجود به بازار و عدم نگهداری نیمی از این واکسن ها برای ارایه دوز دوم به مردم، عرضه واکسن هم افزایش خواهد یافت.

در بریتانیا هم طرح استفاده از ورزشگاه ها برای واکسیناسیون اجرا می شود
پیش از این بریتانیا هم طرح واکسیناسیون در ورزشگاه ها را اعلام کرده بود ولی هنوز این طرح اجرایی نشده است . اخیرا بوریس جانسون نخست وزیر کشور بریتانیا اعلام کرده است از  انتهای ماه جاری ورزشگاه های بزرگ برای واکسیناسیون استفاده می کند و قرار است در این کشور هم طرح فعالیت بیست و چهار ساعته مراکز واکسیناسیون از اواسط فوریه اجرا شود.

وزیر بهداشت این کشور در پاسخ به انتقادات انجام شده در مورد سرعت پایین واکسیناسیون گفت: «ما برنامه منسجمی برای واکسیناسیوم داشتیم و بر آن بودیم تا گروه های حساس، سالمندان، افراد ساکن در خانه های سالمندان و کارکنان بهداشتی را در اولویت دریافت واکسن قرار دهیم. به همین دلیل سرعت واکسیناسیون ما پایین بود ولی  در برخی از کشورها مانند اسراییل چنین طرحی وجود نداشت و به همه  افراد بالاتر از ۶۵ سال اعلام شد برای دریافت واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند. به همین دلیل است که این کشور توانسته است در فاصله زمانی کوتاهی شمار زیادی از مردم را واکسینه کند.»

 نکته دیگری که باید مد نظر قرار بگیرد عرضه واکسن است که بعد از تایید واکسن آسترازنکا در این کشور افزایش پیدا کرد. این شرکت اعلام کرده است ظرفیت عرضه را به ۲ میلیون دوز در هر هفته می رساند که در این صورت دیگر اولویت بندی سنی برای دریافت واکسن در کشور ضرورتی نخواهد داشت.

آلمان هم به دنبال تسریع روند واکسیناسیون است
به دنبال تایید واکسن مدرنا در روز ششم ژانویه سال جاری، توزیع این واکسن در آلمان شروع شد. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد در روز سه شنبه ۶۳ هزار دوز واکسن مدرنا وارد آلمان شده است و تزریق آن از روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه شروع می شود. قرار است تا انتهای ماه مارس ۲ میلیون دوز واکسن مدرنا وارد بازار آلمان شود. این دومین واکسنی است که برای استفاده در اتحادیه اروپا مورد  تایید قرار گرفته است و انتظار می رود تا انتهای این ماه واکسن آسترازنکا هم مورد تایید قرار بگیرد.

وزیر بهداشت آلمان در پاسخ به این سوال که تکمیل فرایند واکسیناسیون در کشور تا چه زمانی طول می کشد گفت:« هم اکنون اجازه استفاده از دو واکسن فایزر و مدرنا به ما داده شده است و در صورتی که یک واکسن دیگر در اروپا مورد تایید و استفاده قرار بگیرد، تا اوایل بهار تمامی بزرگسالان این کشور واکسینه خواهند شد و زندگی در آلمان به وضعیت عادی بازمی گردد.

آلمان ۵۰ میلیون دوز واکسن مدرنا سفارش داده است که قرار است این حجم واکسن تا انتهای سال ۲۰۲۱ به بازار آلمان وارد شود. کل واکسن خریداری  شده توسط اتحادیه اروپا از شرکت مدرنا برابر با ۱۶۰ میلیون دوز اعلام شده است.صدها مرکز واکسیناسیون در آلمان راه اندازی شده است و  ورزشگاه ها هم در این کشور به واکسیناسیون اختصاص پیدا کرده است. این کشور ظرفیت تزریق روزانه ۳۰۰ هزار دوز واکسن را دارد.

کد خبر: ۶۷٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha