۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
پروژه‌های راه و راه آهن در بازار سرمایه عرضه می‌شود/ کمک بورسی برای ساخت راه و ریل
اسلامی:

پروژه‌های راه و راه آهن در بازار سرمایه عرضه می‌شود/ کمک بورسی برای ساخت راه و ریل

سمنان- وزیر راه با بیان اینکه پروژه‌های راه و راه آهن برای تامین منابع مالی در بازار سرمایه عرضه می‌شوند، گفت: در نخستین گام ۲۱ پروژه که یکی از آن‌ها کریدور حرم تا حرم در استان سمنان است، در بازار سرمایه عرضه و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی پروژه های حوزه راه و شهرسازی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات مالی دولت با نقصان درآمدی و تورم و افزایش قیمت کالا و خدمات روبرو شده است، تاکید کرد: این موضوع سبب شد تا توان مالی ما در وزارت راه نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در نتیجه به دنبال سرفصل‌های دیگری برای تامین منابع مالی در وزارت راه بودیم، تاکید کرد: سهم قابل توجهی از بودجه عمرانی در سال‌های اخیر به دلیل نقصان با اسناد خزانه تامین می‌شد که این امر سرعت خدمات ما را در بخش های مختلفی وزارت راه و به خصوص خدمات کاهش می داد. 

وزیر راه گفت: برای پوشش این نکته سعی کردیم به سراغ دیگر موارد برویم و لذا فرصتی را دنبال کردیم که از بازار سرمایه بتوانیم استفاده کنیم که در این راه گام‌هایی نیز برداشته شده است.

اسلامی افزود: برای آزادراه‌ها و راه آهن نیز رایزنی‌هایی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت تا بتوانیم موضوع بازار سرمایه را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۱ پروژه در سطح کشور به منظور استفاده از منابع بازار سرمایه مطرح شده است، ابراز داشت: پروژه حرم تا حرم در استان سمنان یکی از این پروژه‌ها است که قسط اول آن نیز از سوی وزارت راه دریافت شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش شده تا با لایحه بودجه ۹۸ و همچنین ۱۴۰۰ به عنوان معدود وزارتخانه که مستقیماً لایحه بودجه ارائه کرده، مشکلات تامین اعتبارات پروژه‌های سنواتی حل شود که یک سری از این پروژه‌ها موضوعاتی در درون استان سمنان است که بیشترین چالش‌ها را نیز به خود اختصاص داده است.

اسلامی درباره طرح‌های راه و شهرسازی استان سمنان نیز گفت:  ۴۴ کیلومتر از محور فیروزکوه به سمنان باقی مانده که اسناد مناقصه آن طراحی و به زودی ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha