۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
صدور و تمدید ۴۸۹ مجوز فعالیت صنایع‌دستی در تویسرکان
در ۹ ماهه سال جاری انجام شد؛

صدور و تمدید ۴۸۹ مجوز فعالیت صنایع‌دستی در تویسرکان

همدان - رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان گفت: طی ۹ماهه سال جاری ۴۸۹ فقره مجوز کارگاه صنایع‌دستی با ایجاد اشتغال برای ۲۲۲ نفر در شهرستان تویسرکان ثبت شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، اسحاق ترکاشوند  گفت: طی ۹ماهه سال جاری ۴۸۹ فقره مجوز کارگاه صنایع‌دستی با ایجاد اشتغال برای ۲۲۲ نفر در شهرستان تویسرکان ثبت شد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان افزود: این اقدام موجب تحقق ۲۳۷ درصدی اشتغال در شهرستان تویسرکان شد.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزش صنایع‌دستی در شش رشته منبت چوب، معرق چوب، میناکاری روی سفال، رودوزی‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، مرواربافی از دیگر فعالیت‌های این اداره در ۹ماه گذشته است.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان همچنین گفت: پل تاریخی «کرزان» که در سال ۸۷ با شماره ۲۴۳۳۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده مرمت می‌شود.

ترکاشوند عنوان کرد: در راستای سیاست‌های کلی وزرات مبنی بر حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و واجد ارزش بااعتباری بالغ‌ بر ۵۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات استانی نسبت به مرمت این‌ پل تاریخی اقدام شده است.

وی ادامه داد:  این پل تاریخی در جریان بارندگی‌های سال گذشته و وقوع سیل، آسیب جزئی دید که پس از بررسی‌های اولیه و عقد قرارداد با پیمانکاران، مرمت این بنا آغاز شد.

کد خبر: ۶۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha