۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کاداستر عرصه‌های جنگلی و سواحل ملی تا پایان امسال نهایی می‌شود
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

کاداستر عرصه‌های جنگلی و سواحل ملی تا پایان امسال نهایی می‌شود

همدان - رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طی تفاهم صورت گرفته با ثبت‌اسناد و املاک تا پایان سال جاری برای تمام عرصه‌های جنگلی و سواحل ملی کاداستر اراضی انجام می‌شود و این نواحی سند مالکیت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک روسای سازمان‌های جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و ثبت‌اسناد و املاک کشور که با موضوع بررسی عملکرد استان‌ها در رابطه با تثبیت اراضی ملی و صدور سند مالکیت عرصه‌های منابع طبیعی در سالن جلسات منابع طبیعی همدان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: مدیران کل استان‌ها باید از فرصت طلایی ایجادشده برای تثبیت مالکیت دولت نهایت استفاده را ببرند.

رئیس سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: این سازمان به‌عنوان یک سازمان حاکمیتی مطرح و وظیفه اصلی این سازمان شناسایی اراضی دولتی، رفع اختلافات و تثبیت حاکمیت دولت است.

وی تثبیت حاکمیت را مالکیت دولت بر اراضی ملی عنوان کرد و گفت: مصداق واقعی این کار صدور سند مالکیت دانست.

منصور با تأکید بر پاک دستی و رعایت قانون و مقررات در ارجاع کار به بخش خصوصی بر انجام تعهدات و تثبیت مالکیت دولت تأکید کرد و گفت: طی تفاهم صورت گرفته با ثبت‌اسناد و املاک تا پایان سال در تمام عرصه‌های جنگلی و سواحل ملی کاداستر اراضی انجام می‌شود و این نواحی سند مالکیت دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نیز در این نشست مهم‌ترین راه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و مبارزه با فساد را اجرای کاداستر اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت دانست و اظهار کرد: در تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی ملی نباید هیچ‌گونه اختلاف در دو سازمان وجود داشته باشد.

لزوم پرهیز از عدم بخشی نگری و دقت بر کیفیت کار
ذبیح‌الله خداییان با تأکید بر پرهیز از عدم بخشی نگری و دقت بر کیفیت کار عنوان کرد: انتظار ما این است که مدیران هر دو دستگاه باروحیه جهادی عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنند چراکه اگر تلاش بیشتری صورت گیرد کارها به‌خوبی پیش می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه تعامل خوبی طی دو سال اخیر با ثبت‌اسناد و املاک صورت گرفته و مداخلات اراضی با ثبت و منابع طبیعی به حداقل رسیده یا اصولاً اختلافی در این حوزه وجود ندارد.

اسفندیار خزائی مهم‌ترین راه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و مبارزه با فساد و زمین‌خواری  را اجرای کاداستر اراضی  دانست گفت: لازمه حفاظت از اراضی ملی تثبیت مالکیت دولت است و در سال جهش تولید باید به‌صورت تصاعدی و تلاش مضاعف کارکنیم.

باید اصلاح هندسی نقشه‌ها و تحدید حدود ثبتی با دقت و وسواس بیشتری صورت گیرد تا حقی از مردم تضییع نشود و حق‌وحقوق دولت هم کاملاً رعایت شود

 وی عنوان کرد: باید اصلاح هندسی نقشه‌ها و تحدید حدود ثبتی نیز با دقت و وسواس بیشتری صورت گیرد تا حقی از مردم تضییع نشود و حق‌وحقوق دولت هم کاملاً رعایت شود.

خزائی اظهار کرد: انتظار این است شرکت‌های طرف قرارداد برای اجرای کاداستر اراضی ملی با تلاش شبانه‌روزی فعالیت کنند تا در پایان اسفند سال جاری بتوانیم کار تثبیت مالکیت دولت را در استان همدان به اتمام برسانیم.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان همدان نیز در این نشست با تأکید بر اجرای حدنگاری ارضی ملی گفت: استان همدان به خاطر پراکندگی اراضی ملی نسبت به دیگر استان‌ها در تثبیت ملکیت و کاداستر اراضی ملی عقب است و باید تلاش بیشتری انجام دهد.

اصغرپیرهادی افزود: ما همواره بر تثبیت و صدور اراضی ملی اهتمام خواهیم داشت و امیدواریم کمبودها و نواقص هر چه زودتر برطرف شوند و ۱۰۰درصد اراضی ملی استان همدان منجر به کاداستر و درنهایت تثبیت و صدور اراضی ملی شود.

کد خبر: ۶۷٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha