۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
ورود سالانه ۳۵۰ تن مداد پاک کن به کشور/ تأکید بر توجه به تولید بومی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ورود سالانه ۳۵۰ تن مداد پاک کن به کشور/ تأکید بر توجه به تولید بومی

قم - یک تولید کننده فناور انواع لوازم التحریر توجه به تولید محصولات داخلی را مانع خروج ارز از کشور دانست و گفت: متأسفانه سالانه بیش از ۳۵۰ تن پاک کن، ۴۰۰ تن تراش و چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار انواع نوک مداد به کشور وارد می‌شود.

علی‌رضا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در تولید انواع ماژیک، مداد نوکی، پاک کن، تراش، چسب، هایلایت و... فعالیت دارد، گفت: اساس این لوازم از کشورهای خارجی است که توانسته‌ایم با روش‌هایی مانند مهندسی معکوس فرایند تهیه و تولید را کاملاً بومی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت لوازم تولیدی ما نسبت به مشابه خارجی به یک سوم کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر نوک و مداد نوکی پلیمری بومی تولید می‌کنیم.

این تولید کننده لوازم التحریر افزود: به دلیل اینکه هزینه تولید برق و دانش فنی در کشور ارزان‌تر از کشورهای دیگر است تولید لوازم التحریر توجیه اقتصادی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: در نظر داریم همه انواع لوازم التحریر را طراحی و تولید کنیم و در این زمینه واحد تحقیق و توسعه ما فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

یزدانی با اشاره به اینکه قیمت‌های لوازم التحریر تولیدی ایران کمتر از مشابه چینی است، گفت: برای تهیه لوازم و تجهیزات با مشکل حجم بالای نقدینگی مواجه هستیم و در ورود کالا به دلیل اینکه یکی از کاربردهای آنها بحث نظامی است، بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات تولیدی ما از محصولات مشابه در چین و ژاپن بهتر است، گفت: ماشین آلاتی که باید برای کار خود ببریم به دلیل فناورانه بودن و تکنولوژی بالا فقط در چند کشور خاص تولید می‌شود که به دلیل تحریم در ورود آن با مشکل مواجه هستیم.

این عضو پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه توانایی تولید همه نوع لوازم التحریر موجود در بازار را داریم، گفت: تولید بومی مبتنی بر دانش ایرانی می‌تواند ما را به بهره‌وری بسیار شاخصی برساند و ارز آوری بسیار سنگینی برای کشور در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۶٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha