۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
 توزیع ۴۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی در ۳ سال گذشته
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

توزیع ۴۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی در ۳ سال گذشته

یوسفی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از توزیع ۴۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی طی سه سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی افزود: از ابتدای سال جاری تا به اکنون نیز هشت میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور توزیع شده است.

وی اظهارداشت: برای واردات نهاده های دامی تا به امروز ۴,۲ میلیارد دلار ارز هزینه شده اما متاسفانه این پول تاثیری در زندگی مردم نداشته بلکه قیمت ها به صورت بی‌رویه و لجام‌گسیخته افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: طی سه سال گذشته نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور توزیع شده که کالاهای اساسی و دارو گران نشود اما متاسفانه این چنین نشده است.

وی افزود: نهاده دامی با ارز دولتی وارد اما به قیمت دولتی به دست تولیدکنندگان مرغ، تخم مرغ، گوشت و شیر نمی رسد.

یوسفی بیان داشت: تولید کنندگان مجبورند نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت های بالا تهیه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این بین نه تولیدکنندگان و نه مصرف‌کنندگان بلکه افراد متنفذ نزدیک به دولت، واسطه ها و دلال ها از ارز ترجیحی سود می برند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به میزان هشت میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و درعین حال ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای شرکت های دولتی مبنای محاسبه قرار داده بود.

وی افزود: سخنگوی دولت و برخی از اعضای کابینه اعلام می کنند که دولت ارز را بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار داده اما در هیچ جای بودجه قیمت ارز به این عدد و رقم اعلام نشده است.

یوسفی یادآورشد: ما به التفاوت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است از اینرو تصمیم مجلس اینکه مبلغ مزبور در قالب یارانه به خود مردم پرداخت شود.

کد خبر: ۶۷٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha