۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو عنوان کرد

ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل

مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار دستگاه اتوبوس را در ایران خودرو دیزل داریم و بر این اساس برای سال آینده تولید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه هزار دستگاه اتوبوس با اتحادیه اتوبوس رانی‌های کشور افزود: از هزار دستگاه که در این تفاهمنامه متعهد به تولید آن هستیم دویست دستگاه را به صورت برقی و هشتصد دستگاه را به صورت دیزلی تولید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از اتفاقاتی که امروز از نزدیک رویت می‌شود به سبب حمایت‌هایی است که صورت گرفته است اضافه کرد: ۲ دهه است که ایران خودرو دیزل تعاملات خوبی با وزارت کشور و شهرداری‌ها داشته است. امروز می‌توان گفت تنها ۳۰ درصد از ظرفیت‌ها استفاده شده و این توانایی را داریم که میزان ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم ظرفیت داخلی سازی را افزایش دهیم، گفت: اکنون بحث واردات مطرح است، اما این را باید یادآوری کرد که واردات باید در جاهایی صورت گیرد که توانایی ساخت داخل نداریم، اکنون مهندسان داخلی کمر همت بسته‌اند تا تولید ساخت داخل را افزایش دهند.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: در همین یک سال اخیر این مجموعه تلاش کرد تا به داخلی سازی برسد که همانطور همه می‌دانید ارزبری هر دستگاه اتوبوس را از ۵۸ هزار یورو به ۴۰ هزار یورو کاهش دادیم تا زمانی که در سال آینده آن را به ۳۳ هزار یورو هم خواهیم رساند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: برنامه داریم تولید ون‌های سواری و مینی بوس را افزایش دهیم. می‌توانیم با شهرداری‌ها نیز در این راستا همکاری داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت به فرایند تولید موتور باز می‌گردد، در یک سال اخیر موتور ۳۵۵ را به استاندارد یورو ۵ ارتقا داده‌ایم و تولید موتور ۴۵۷ نیز شروع شده است و این آمادگی را داریم این موتور را برای دیگر اتوبوس سازان نیز تامین کنیم.

مقیمی همچنین در پایان مراسم در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا از ظرفیت لازم برای تامین نیازمندی‌های ناوگان اتوبوسرانی کشور برخوردار هستید یا خیر؟ گفت: آنچه را که تعهد می‌کنیم زیرساخت‌های آن در مجموعه‌های ما فراهم شده است و اگر منابع دور زدن نداریم مالی مورد نیاز در زمان مقرر تامین شود ما هم اتوبوس‌ها را در زمان تعهد شده تحویل خواهیم داد.

وی ادامه داد: هم اکنون دو ایستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل در مسیر تولید قرار دارد دستگاه به مرحله تحویل دهی رسیده و بخشی دیگر نیز به زودی تحویل خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha