۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
هماهنگی کامل قوا در موضوعات راهبردی بودجه ۱۴۰۰
رئیس مجلس مطرح کرد

هماهنگی کامل قوا در موضوعات راهبردی بودجه ۱۴۰۰

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از هماهنگی و هم نظری کامل میان قوا در موضوعات راهبردی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در پایان نشست سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضاییه برگزار شد با تبیین مباحث مطرح در این نشست گفت:‌ بسیار خوشحالم که جلسات سران قوا در مقایسه با جلسات گذشته با فاصله زمانی کمتری با تمرکز بیشتر بر موضوعات مهم و اساسی کشور برگزار می‌شود.

وی گفت:‌ در این نشست‌ها موضوعات به صورت راهبردی و نیز روشی و تاکتیکی بررسی می‌شود و در حوزه‌هایی که عمدتاً به مسائل مهم کشور مربوط است حل مسائل مردم در اولویت قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نیز تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی را در زمان نزدیک تری برگزار کنیم و موضوعات را پیش ببریم.

قالیباف یکی از موضوعات مهم را مباحث مربوط به بودجه دانست و گفت:‌ بودجه به عنوان سند مالی کشور امروز بخش عمده از وقت جلسه را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به هماهنگی قوا در حوزه راهبردها در این خصوص افزود: همانطور که رئیس جمهور اشاره کردند هر سه قوه در پی کاهش وابستگی به نفت هستیم و می‌خواهیم بیش از گذشته این وابستگی را به سمت صفر ببریم به این معنی که بودجه نفت را در هزینه‌های جاری هزینه نکنیم که آقای رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید کردند.

رئیس مجلس گفت: من در جلسه این موضوع را گفتم و آقای رئیس جمهور هم گفتند «ما به سمت کاهش وابستگی به نفت که می‌رویم به ما بارک الله می‌گویید» واقعیت همین است من در جلسه گفتم و اینجا هم می‌گویم که بارک الله و صد بارک الله که در این مسیر گام بر می‌دارید؛ زیرا این یکی از محورهای مهم و اساسی در اصلاح ساختار بودجه و پیشگیری از تورمی است که هر روز در کشور شاهد افزایش آن هستیم.

قالیباف تصریح کرد: در موضوع بودجه چنین اهداف مشترکی هست، اما اختلاف سلیقه و روش برای رسیدن به این اهداف نیز وجود دارد که مقرر شد در هفته آینده روسای کمیته درآمد و مصرف و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس جلسه‌ای را با اعضای ستاد اقتصادی دولت داشته باشند تا با گفتگو درباره روش‌ها و اختلاف سلائق، با همکاری و وحدت بیشتری پیش برویم و موضوعات را از کمیسیون تلفیق به صحن ببریم.

وی ابراز اطمینان کرد لایحه بودجه به عنوان سند زندگی ملت و سند مالی دولت به گونه‌ای تنظیم و تصویب شود که معیشت و سلامت مردم را به پیش ببرد.

رئیس مجلس گفت: ما به ویژه بر حمایت از تولید در مجلس و دولت اصرار داریم و همان طور که مد نظر رهبر معظم انقلاب است در نگاه اقتصاد مقاومتی اولویت را به تولید می‌دهیم.

قالیباف همچنین با اشاره به مباحث مطرح در کمیسیون تلفیق برای اصلاح نظام مالیاتی کشور اظهار داشت: در پیشنهادهایی که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید می‌خواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که حتی مالیات در حوزه تولید کاهش یابد البته این تصمیم نهایی نیست و باید در مجلس به تصویب برسد و پس از تایید در شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود.

وی با ابراز تاسف از فرار مالیاتی در بخش‌های سوداگرانه در کشور تاکید کرد: در بخش‌هایی از اقتصاد شامل سوداگری و دلالی؛ شرایط سخت مالیاتی را اعمال خواهیم کرد تا کسانی که با سوء استفاده از این بازار آشفته اقتصادی پول بی زحمت کسب می‌کنند دیگر اجازه فرار مالیاتی نداشته باشند و بتوانیم به حوزه مالیات توجه کنیم. رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با قدردانی از همت مردم بابت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت:‌ متاسفانه در کمتر از دو ماه قبل روزانه بیش از ۴۰۰ و چند نفر از هموطنان مان را از دست می‌دادیم، اما با همت مردم و نیز با اجرای غربالگری در طرح شهید سلیمانی همه دست به دست هم دادند و با زحمت دولت و عزیزان بسیج شمار قربانیان دو رقمی شد که امیدوارم این آمار را به صفر برسانیم.

قالیباف با هشدار درباره احتمال به اوج رسیدن دوباره همه گیری کرونا در کشور در صورت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: اگر کمترین بی توجهی کنیم امکان بازگشت همه گیری در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

وی با اشاره به احتمال شیوع ناشی از ویروس جهش یافته در کشور تاکید کرد:‌ با توجه به انتشار ویروس‌های با جهش بیشتر که بعضاً نمونه هایش وارد کشور شد و در دنیا نیز دیدیم که در بخشی از اروپا چه آثاری دارد رعایت این موضوع بسیار مهم و اساسی است تا به ویژه در سرمای زمستان از این مراحل سخت نیز عبور کنیم.

کد خبر: ۶۷٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha