۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
نقش فولاد مبارکه بر بازار فولاد

نقش فولاد مبارکه بر بازار فولاد

عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: تصمیمات فعلی خروجی مناسبی نداشته است و اینکه چرا فولاد به مصرف‌کنندگان واقعی ما نمی‌ رسد، سوال خودمان نیز هست. عدم تامین نیاز مصرف‌ کنندگان نشان از اخلال در مدیریت مصرف است، نه اخلال از سوی تولیدکننده.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، حمیدرضا عظیمیان در نشستی خبری به مناسبت سالروز افتتاح فولاد مبارکه گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه همواره در تلاش هستند بازار فولاد را آرام نگه دارند، اما اتفاقات حال حاضر شایسته  نیست، ما در تمام جلسات وزارت صمت با موضوع فولاد دعوت می‌شویم و نظرات ما شنیده می‌شود، اما تصمیم‌گیری‌ها در عمل نشان می‌ دهد تاثیر حداکثری را نداشته است، ما در شیوه ‌نامه بدشناسی داشتیم و با افزایش قیمت جهانی فولاد مواجه شدیم و به جای اینکه برخورد کارشناسی شود، عده‌ای شروع به فضاسازی کردند و این فضاسازی و هجمه‌ها به پیچیده ‌تر شدن بازار کمک کرد.

وی با بیان اینکه در تعیین قیمت ورق صد در صد تابع تصمیمات دولت هستیم، گفت: در این حوزه منافع خاصی نداریم و زمانی که نحوه فروش اعلام شد وزارت صمت تصمیم گرفت همه محصولات داخل بورس کالا عرضه شود، تخلفی از سوی فولاد مبارکه رخ نداد، اما این تصمیم‌ گیری‌ها سبب کاهش قیمت‌ها نشده است. ما پیشنهاد کرده‌ایم تنظیم بازار را در خصوص توزیع ورق‌های فولادی به شرکت فولاد مبارکه بسپارند، چراکه ما و دستگاه‌های همراه می‌توانیم بازار را آرام کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: معتقدیم اگر هر بخشی به مسئولان آن بخش سپرده شود، بهتر می‌توان بازار را کنترل کرد و تصمیمات فعلی خروجی مناسبی نداشته است و اینکه چرا فولاد به مصرف‌کنندگان واقعی ما نمی‌ رسد، سوال خودمان نیز هست. عدم تامین نیاز مصرف‌ کنندگان نشان از اخلال در مدیریت مصرف است، نه اخلال از سوی تولیدکننده.

عظیمیان در خصوص موضوع طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه توضیح داد: برداشت ما این است که با هزینه مجلس، فولاد مبارکه یک بار دیگر حسابرسی شود تا اگر احتمالا اشکالاتی وجود داشته باشد از مجلس و کارشناسان دعوت به‌ عمل آید تا حضور پیدا کنند و برای بهبود عملکرد فولاد مبارکه به رفع مشکلات موجود بپردازیم وی افزود: آقای لارگانی مثل همه نمایندگان حق پرسش و انتقاد در مسائل کشور دارند و ماهم پاسخگوی سوالات ایشان بودیم و مجلس هم اگر بخواهد تحقیق و تفحص کند، پذیرای ایشان هستیم چراکه همه باید پاسخگوی قانون باشند.

کد خبر: ۶۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha