۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
۵ پروژه بزرگ دامپروری با سرمایه گذاری ۳۴۸ میلیارد تومانی افتتاح شد
با حضور رئیس بنیاد مستضعفان؛

۵ پروژه بزرگ دامپروری با سرمایه گذاری ۳۴۸ میلیارد تومانی افتتاح شد

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در قروه کردستان، به صورت همزمان پنج پروژه بزرگ دامپروری کشور در چهار استان را افتتاح کرد. با بهره برداری از این پروژه ها، علاوه بر افزایش هزاران تن به ظرفیت تولید شیر، خوراک دام و گوشت زنده کشور، امکان اشتغال برای هزار نفر فراهم شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، صبح امروز با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و بهمن مرادنیا استاندار کردستان، ۵ پروژه دامپروری در استان های کردستان، اصفهان، مرکزی و کرمانشاه، به صورت همزمان افتتاح شد.

در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان در ۵ منطقه قروه کردستان، ماهیدشت کرمانشهر، نظنز و اردستان اصفهان و همچنین اراک در استان مرکزی برگزار شد، این پروژه ها به بهره برداری رسیدند.

بر اساس این گزارش، بنیاد مستضعفان برای احداث و راه اندازی این ۵ پروژه، بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و با افتتاح این پروژه ها، سالانه ۷۴ هزار تن به ظرفیت تولید شیر کشور، ۵۹ هزار تن به ظرفیت تولید خوراک دام و ۳۷۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت زنده کشور اضافه می شود.

این پروژه ها که عمدتا در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسیده، امکان اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بومی این مناطق فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، با افتتاح واحد گاوداری ۶ هزار راسی قروه کردستان که با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بنیاد به بهره برداری رسیده، زمینه اشتغالزایی برای ۴۲۵ نفر فراهم شده و با بهره برداری از این واحد، سالانه ۳۷هزار  تن شیر تولید می شود و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید خوراک دام در کشور اضافه می کند.

همچنین واحد گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت در کرمانشاه نیز امروز با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بنیاد افتتاح شد و این واحد نیز با تولید سالانه ۳۷ هزار تن شیر، امکان اشتغال برای ۴۲۵ نفر را فراهم کرده است. این مجموعه سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید خوراک دام کشور اضافه خواهد کرد.

صبح امروز، واحد پرواربندی ۵ هزار راسی فجر اصفهان در منطقه اردستان نیز با سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد تومانی بنیاد به بهره برداری رسید و با اشتغالزایی برای ۹۰ نیروی کار اردستانی، سالانه ۲۷۰۰ تن گوشت زنده تولید می کند.

در این مراسم واحد تولید خوراک دام رحمت آباد نظنز با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید که سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام تولید کرده و اشتغال برای ۲۵ نفر را فراهم کرده است.

امروز کارخانه مکمل های خوراک دام در اراک نیز با سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومانی بنیاد افتتاح شد و با اشتغالزایی برای ۳۵ نفر، ۶۳۰۰ تن خوراک دام در سال تولید خواهد کرد.

کد خبر: ۶۷٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha