۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستا در استان همدان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستا در استان همدان

همدان - حسینی بیدار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح دو طرح آبرسانی به روستاهای «ورکانه» از توابع شهرستان همدان و روستای «یارمجه» از توابع شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدهادی حسینی بیدار پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از برخی طرح های آبرسانی روستایی در چهار استان همدان، کردستان، زنجان و البرز گفت: برنامه افتتاحیه امروز به صورت ویدئوکنفرانس در ۱۰۰ روستای زیر مجموعه چهار استان مذکور عملیاتی و بیش از ۶۲ هزار نفر از جمعیت روستایی استان های مذکور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.  

وی با بیان اینکه آبرسانی به دو روستای ورکانه و یارمجه نیز با جمعیت یک هزارو ۴۳۲ نفر در قالب طرح مذکور عملیاتی می شود، اظهار کرد: امروز در قالب برنامه یاد شدهآبرسانی به ۷۵ روستا در استان کردستان، ۱۵ روستا در استان زنجان، هشت روستا در استان البرز و دو روستا در استان همدان با سرمایه گذاری ۱۱۱ میلیارد تومان امکان پذیر می شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به پروژه اجرایی شده در روستای ورکانه از روستاهای تابعه شهرستان همدان، گفت: این پروژه با اجرای خط انتقالی به طول چهار هزار و ۱۰۰متر و بهسازی سه دهنه چشمه ضمن صرف ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و جاری به بهره برداری می رسد.

حسینی بیدار ادامه داد: با بهره برداری از پروژه مذکور۷۱۳ نفر از مردم روستای ورکانه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به بهره برداری از مجتمع آبرسانی تخت-چهاربلاغ در روستای یارمجه باغ از توابع شهرستان رزن گفت: با بهره برداری از این مجتمع ۷۱۶نفر از جمعیت این روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه بیان کرد: در این پروژه حفر و تجهیز چاه دهانه گشاد به عمق ۲۵متر، بهسازی چهار دهنه چشمه، اجرای یک هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال، اصلاح و توسعه یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع داخلی، ساخت مخزن بتنی ۲۰۰متر مکعبی، فنس کشی محوطه تاسیسات به طول ۱۳۶متر واجرای خط برق به طول ۱۷۰متر عملیاتی شده است.

حسینی بیدار با بیان اینکه این پروژه با صرف یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی افتتاح می شود و با بهره برداری از پروژه مذکور ۷۱۶نفر در روستای یارمجه باغ از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند، یادآور شد: در مجموع دو پروژه مذکور با صرف یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۶۷٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha