۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
توزیع واکسن کرونا چینی در سیشل آفریقا
اشپیگل آلمان اعلام کرد:

توزیع واکسن کرونا چینی در سیشل آفریقا

سیشل آفریقا واکسیناسیون کرونا با واکسن چینی را آغاز کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در جزایر سیشل آفریقا واکسیناسیون ویروس کرونا با واکسن تولید یک شرکت داروسازی چینی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سیشل، برای نخستین بار است که در آفریقا واکسیناسیون واکسن کرونا انجام می شود. همچنین برخی از کارشناسان واکسیناسیون جزایر سیشل را بخشی از دیپلماسی چین در آفریقا ارزیابی کردند.

واکسیناسیون جزایر شیسل که در قاره آفریقا و اقیانوس هند واقع شده از روز دهم ژانویه آغاز شده است. در حالی که طرح واکسیناسیون به طور زنده از تلویزیون پخش می شد، «واول رامکالاون»، رییس جمهور جزایر شیسل، نخستین کسی بود که در بیمارستانی در ویکتوریا، پایتخت این کشور، واکسینه شد. وی همچنین پس از واکسینه شدن از مردم خواست که در طرح واکسیناسیون این کشور شرکت کنند.

واکسنی که در طرح واکسیناسیون ویروس کرونا در جزایر شیسل استفاده می شود، سینو فارم شرکت داروسازی چینی،‌ آن را تولید کرده و امارات متحده عربی پنجاه هزار دوز از این واکسن را به جزایر شیسل اهدا کرده است.

روز نهم ژانویه و پیش از آغاز طرح واکسیناسیون ویروس کرونا در جزایر شیسل، «واول رامکالاون» با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین که به شیسل سفر کرده بود دیدار کرد و اظهار داشت که در استفاده از واکسن ساخت چین پیشقدم خواهد شد.

هر چند بیشتر کشورهای آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی از شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده اند، ولی با این حال تامین واکسن کشورهای این قاره با تاخیر رو به رو شده است.

سازمان جهانی بهداشت از اینکه کشورهای ثروتمند بیشترین امنیت در برابر شیوع ویروس کرونا را تامین کرده اند، ولی کشورهای فقیر نتوانستند واکسن ویروس کرونا تهیه کنند، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

در این میان، ‌برخی از کارشناسان طرح واکسیناسیون جزایر سیشل را نشانه ای از دیپلماسی چینی و با هدف گسترش حضور این کشور در قاره آفریقا ارزیابی کردند.

کد خبر: ۶۷٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha