۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
۴۰درصد مشترکان روستایی زنجان مشمول اجرای طرح آب امید هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۴۰درصد مشترکان روستایی زنجان مشمول اجرای طرح آب امید هستند

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: بیش از ۴۰ درصد از مشترکان روستایی در استان زنجان مشمول اجرای طرح آب امید می شوند و طرح هزینه آب بهاء مشترکان کم مصرف رایگان خواهد بود. 

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۷۱ روستای شهرستان طارم با جمعیت بیش از  ۴۵ هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، گفت: از این تعداد ۲۶ روستا در بخش چورزق تحت پوشش این شرکت است.

وی اظهار کرد: از این تعداد روستا تنها ۶ روستا در بخش چورزق مشکل آب دائمی و فصلی دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان معادل ۱۰۰ درصد در قالب ۲۴۵ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، گفت: با توجه به هدر رفت بالای آب در بخش روستایی و با توجه به فرسودگی شبکه توزیع آب و وجود انشعاب‌های غیرمجاز، استانداردسازی انشعاب‌ها طی سالجاری با جدیت دنبال می‌شود.

جزء قاسمی با بیان اینکه مشترکان روستایی آب زیادی مصرف می کنند، تاکید کرد: در این راستا طرح «آب امید» که شامل مشترکان کم مصرف می شود در استان اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه الگوی مصرف استاندارد برای هر مشترک ۱۵ متر مکعب در ماه است، گفت: مشترکانی که میزان مصرف خود را تا دو سوم کاهش داده و به پنج متر مکعب برسانند، مشمول اجرای طرح آب امید می شوند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از مشترکین روستایی دراستان زنجان مشمول اجرای طرح آب امید می شوند،گفت: بر اساس این طرح هزینه آب بهاء مشترکین کم مصرف رایگان خواهد بود. 

جزء قاسمی با بیان اینکه هدر رفت آب در مناطق شهری زنجان ۲۳.۱ درصد و در مناطق روستایی ۴۴ درصد است، افزود: مردم الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند و روستائیان نباید آب شرب را برای مصرف دام و طیور استفاده کنند.

کد خبر: ۶۷٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha