۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۱۱ هزار نیروی راهداری شرکتی هستند
وزیر راه و شهرسازی:

۱۱ هزار نیروی راهداری شرکتی هستند

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی تأکید دارد که باید رویکرد تصدی‌گری در حوزه راهداری به حاکمیتی تبدیل شود تا نیروهای راهداری بتوانند به استخدام سازمان راهداری درآیند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود،  گفت: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروها شرکتی یا قراردادی محسوب می شوند که با حضور شبانه‌روزی در راه‌های کشور و به ویژه شرایط اقلیمی بارش کار سخت و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این نیروها در مسیر بهره‌برداری ۳۰۰ هزار پل بزرگ و کوچک، ۳ هزار دستگاه تونل، ۲۲ هزار کیلومتر محافظ جاده‌ای و ۵ هزار کیلومتر روشنایی را به صورت مستمر نگهداری می‌کنند.

وی تأکید کرد: شغل راهداری مشکلات سنگینی به دنبال دارد و باید جزء مشاغل حاکمیتی محسوب شود نه تصدی‌گری، چرا که بالغ بر ۹هزار دستگاه ماشین‌آلات برای نگهداری و بهسازی راه‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این زمینه تخصص‌های گوناگون‌ و متنوع مورد نیاز است که بسیاری از نیروهای خبره در وزارتخانه به دلیل بازنشستگی دیگر حضور ندارند، بنابراین باید نیروهای جدید تخصصی جذب شوند تا شغل راهداری به شکل حاکمیتی تعریف و از شکل تصدی‌گری خارج شود.

اسلامی با تأکید بر اینکه با حاکمیتی شدن شغل راهداری امکان قرارداد مستقیم با سازمان راهداری وجود دارد، بیان کرد: نمی‌توان کار راهداری را پیمان‌سپاری کرد، پیش از این چنین تجربه‌ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد، با تغییر رویکرد از تصدی‌گری به حاکمیتی ظرفیت‌های بهسازی راه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

عضو کابینه دولت دوازدهم درخواست کرد: مجلس شرایطی فراهم کند تا نیروهای راهداری در قالب کار حاکمیتی مانند پلیس و اورژانس در فرآیند راه‌ها بتوانند به ارائه خدمات خود ادامه دهند.

کد خبر: ۶۷٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha