۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
۱۱۰۰ تن میوه شب عید برای استان سمنان خریداری شد/ آغاز طرح نظارتی
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۱۱۰۰ تن میوه شب عید برای استان سمنان خریداری شد/ آغاز طرح نظارتی

سمنان – رئیس سازمان صمت استان سمنان با اشاره به آغاز طرح نظارتی از بازار شب عید در استان گفت: یک هزار و ۱۰۰ تن میوه شب عید خریداری شده است.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه تأمین میوه شب و عید و نظارت بر بازار شب عید از مهم‌ترین وظایف سازمان صمت در ایام پایانی سال است، اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ تن میوه شب عید برای مردم استان سمنان خریداری‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص تأمین کالاهای اساسی در استان سمنان مشکلی وجود ندارد، افزود: ذخیره کافی برای اقلام اساسی در انبارها موجود است و مردم نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.

ساماندهی ۵۵ بازرس در سطح استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه ۷۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب برای مردم استان خریداری‌شده که به‌زودی توزیع می‌شود، تصریح کرد: طرح نظارتی در بازار شب عید از یکم اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

تشنه دل بابیان اینکه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج اتیکت قیمت، فروش جنس تاریخ گذشته، احتکار و غیره ازجمله مواردی است که بازرسان در تمامی شهرستان‌ها بازار را تحت نظر خواهند داشت، تأکید کرد: در این طرح بازدیدهای روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت کالا مورد کنترل و نظارت قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۵۵ نفر در استان سمنان به‌عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه و شبانه‌روز رصد می‌کنند.

۱۹۵ ناظر افتخاری بازار را کنترل می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این ایام در حدود ۱۹۵ ناظر افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به‌صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می‌کنند.

تشنه دل بابیان اینکه عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش کنند، یادآور شد: کشیک‌های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با متخلفان صنفی برابر با قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظارت ویژه‌بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات در دستور کار است، اضافه کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا (سردخانه‌ها، بندرها، انبارها) و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره، نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور برگ خرید نیز از دیگر سرفصل‌های مهم نظارتی در ایام پایانی سال است.

کد خبر: ۶٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha