۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره اصلاح ساختار بودجه در مجلس
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد

بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره اصلاح ساختار بودجه در مجلس

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور امروز در نشست این کمیسیون با حضور مسئولان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و قابل رفع است.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور  گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به این مصوبه امروز در نشست این کمیسیون با حضور مسئولان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و قابل رفع است.

وی افزود: انتقاداتی نسبت به شاخص معکوس درآمد سالانه در این مصوبه وجود دارد که تلاش داریم این موضوع به گونه‌ای اصلاح شود که  انتظارات مناطق کمتر توسعه یافته که در توزیع اعتبارات بخوبی دیده نشده‌اند، مشخص و شفاف شود. براساس اعلام شورای نگهبان درآمد حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی متعلق به همه مردم ایران است و نمی‌توان آن را تنها برای بخشی از کشور هزینه کرد بنابراین باید این موضوع در مصوبه مجلس شفاف سازی شود.

خدابخشی تاکید کرد: همچنین شاخص های برخورداری دیگری مانند  جمعیت باید در مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور لحاظ شود تا با توزیع متوازن اعتبارات در لایحه بودجه، مراکزی که از فرایند توسعه عقب مانده‌اند هم از بودجه کافی برخوردار شوند.

کد خبر: ۶۷٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha