۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
یزد از استان‌های با تعداد کم اما مبلغ زیاد چک برگشتی
یک تحلیگر اقتصادی بیان کرد:

یزد از استان‌های با تعداد کم اما مبلغ زیاد چک برگشتی

یزد- علوی‌راد، عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: یزد به لحاظ تعداد چک‌های برگشتی در آبان ماه ۹۹ رتبه نهم و از نظر مبلغ چک برگشتی رتبه چهارم کشور را دارد.

عباس علوی راد در گفت وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: آمار چک‌های مبادله‌ای در آبان ماه ۱۳۹۹ که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، تصویری دوگانه از جایگاه استان یزد به لحاظ توزیع تعداد و مبلغ چک‌های وصولی و برگشتی در میان استان‌ها را نشان می دهد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: استان یزد به لحاظ تعداد چک‌های برگشتی در آبان ماه ۹۹ با ۸.۶ درصد چک برگشتی از کل چک‌های مبادله‌ای، رتبه نهم در کشور را داشته است که جزو استان های با کمترین تعداد چک های برگشتی محسوب می شود. 

علوی راد افزود: از سوی دیگر استان یزد به لحاظ مبلغ چک‌های برگشتی در آبان ماه ۹۹ با ۱۸.۲ درصد چک برگشتی از کل چک‌های مبادله ای، رتبه چهارم بیشترین مبلغ چک‌های برگشتی در کشور را داشته است.

به گفته وی، در واقع استان یزد با ۹۸۷ میلیارد تومان مبلغ چک برگشتی در آبان ۹۹ که ۹۷.۶ درصد به علت کسری یا فقدان موجودی بوده، شرایط شکننده‌ای را نشان می دهد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران در پایان، موج پاییزی کرونا را عاملی مؤثر بر فضای کسب و کار استان دانست که تاثیرات مخرب و جدی برای اقتصاد یزد به همراه داشته است.

کد خبر: ۶۷٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha