۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
بورس مسیر طبیعی ندارد

بورس مسیر طبیعی ندارد

مشهد- یک کارشناس بازار بورس گفت: این بازار بیش از هر چیزی به آرامش و عدم دست‌کاری نیاز دارد لذا اگر بگذارند بازار مسیر طبیعی خودش را طی کند، قطعاً بازار خیلی بالاتر از این شاخص‌ها خواهد بود.

میلاد یزدان پور در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: شاخص کل بازار سرمایه‌بر خلاف همه مؤلفه‌های اقتصادی کشور و همچنین بی‌توجه به رشدهای بازارهای جهانی چند وقتی است که وارد مدار منفی شده است.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به اهتمام رهبر انقلاب به رشد تولید و حمایت از آن برخی افراد جلوی ورود نقدینگی و کمک به چرخه تولید کشور را می‌گیرند.

این کارشناس بورس اذعان کرد: در این روزها بر کمتر کسی دخالت و دست‌کاری حقوقی‌ها بر برخی سهم‌های به‌اصطلاح لیدر و شاخص ساز پوشیده است اما واقعاً این روزها کار به‌صورت ناپسندی پیش می‌رود به‌طوری‌که سبب شده سهامدار خرد برای اعتراض جلوی درب سازمان جمع شوند.

وی بابیان اینکه بنده به‌شخصه این امر را مناسب نمی‌دانم چرا که به نظر من هر عاملی که سبب ایجاد ترس و اضطراب در این بازار شود می‌تواند سبب نزول مجدد بازار شود یادآور شد: البته بالاخره رشد کامودیتی ها و فلزات جهانی و همچنین نفت برنت تأثیر خودش را بر لیدر های بازار سرمایه خواهد گذاشت اما متأسفانه این وسط  افرادی که سرمایه‌شان را از دست می‌دهند که با رفتارهای غیرطبیعی بازار سرمایه ایران آشنایی ندارد.

یزدان پور اظهار کرد: نمونه بارز آن عزیزانی هستند که با اعتماد به دولت هر طور شده سرمایه موردنیاز برای صندوق پالایشی یکم را فراهم کردند اما هم‌اکنون در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۹۹ بیش از ۳۰ درصد رد ضرر هستند، عموم این افراد هیچ دانش بورسی نداشته و صرفاً با گفته دولت وارد این بازی شدند، حال چه کسی پاسخگو است؟

بورس در میان‌مدت
یزدان پور بابیان اینکه بازار سرمایه با دیدگاه میان‌مدت بسیار مناسب قابل‌مشاهده است افزود: در شرایطی که دیگر بازارهای مالی موازی با قطعی شدن انتخاب آقای بایدن وارد رکود شده‌اند، بازار سرمایه می‌تواند نقش محوری را ایفا کند درصورتی‌که بازار را به حال خودش رها کنند!

وی بابیان اینکه از روز یکشنبه پیش‌بینی بر این بود که  تقاضا در کلیت بازار بیشتر شود اما با توجه به اینکه شاخص در هنگام ریزش حمایت‌های زیادی را ازدست‌داده لذا نمی‌تواند برگشت اصطلاحاً شارپی داشته باشد و باید کمی در بازار صبور بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اولین پیشنهاد من برای کسانی که به‌تازگی قصد ورود به بازارهای مالی رادارند یادگیری و آموزش است زیرا نباید سرمایه زندگی را بدون دانش کافی وارد این بازارها کرد.

یزدان پور بیان کرد: پس‌ازآن برای کسانی که با بورس و فضای آن آشنا هستند اما این روزها متضرر می‌شوند پیشنهاد دارم برای خود استراتژی معاملاتی بچینند و درگیر اخبار و شایعات برخی کانال‌ها نشوند به عبارتی همیشه توجیهاتی برای رشد یا ریزش بازار می‌توان پیدا کرد اما اگر بدین گونه عمل شود درنهایت سهامدار خرد است که آسیب می‌بیند.

کد خبر: ۶۶٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha