۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
فعالیت صندوق بازارگردانی آسمان زاگرس آغاز شد
با مدیریت سبدگردان آسمان؛

فعالیت صندوق بازارگردانی آسمان زاگرس آغاز شد

همزمان با الزام شرکت‌های بورسی برای داشتن بازارگردان از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آسمان زاگرس» تاسیس و شروع به فعالیت کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سبدگردان آسمان در راستای کمک به استراتژی‌های افزایش نقدشوندگی و ایجاد ساز و کارهای تعادل قیمتی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه اقدام به ایجاد صندوق بازارگردانی خود به نام «آسمان زاگرس» کرده است.

این صندوق مطابق رویه صندوق‌های بازارگردانی تحت نظارت سازمان بورس قابلیت بازارگردانی همزمان چند نماد مختلف را دارا است و با هدف افزایش حفظ نقدشوندگی سهام تحت پوشش شروع به کار کرده است، لازم به ذکر است که در حال حاضر و حسب دستورات مقام ناظر، وجود رکن بازارگردانی جهت تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس الزامی است.

از مزایای صندوق‌های بازارگردانی می‌توان به حمایت صحیح و منطقی از سهامداران خرد شرکت، عدم نگرانی عامه سرمایه‌گذاران از روندهای بازار سرمایه و کاهش اقدامات هیجانی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

گفتنی است، طبق اطلاعیه معاونت عملیات بازار شرکت بورس تهران، با توجه به اهمیت روزافزون الزامات نقدشوندگی بازار و لزوم تنظیم عرضه و تقاضای بازار به موجب آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، داشتن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت‌ها جزء الزامات پذیرش شرکت‌ها است

کد خبر: ۶۶٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha