۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
عدم افزایش حقوق، نیروهای متخصص را از کشور فراری می‌دهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

عدم افزایش حقوق، نیروهای متخصص را از کشور فراری می‌دهد

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: اگر حقوق را به شکل مناسبی افزایش ندهیم، زمینه را برای خروج نیروهای تحصیلکرده از کشور فراهم می‌کند.

به گزارش بازار، جعفر قادری درباره مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص حقوق کارمندان در سال اینده توضیح داد و گفت: با توجه به تورم نزدیک به ۴۰ درصدی، اصرار دولت به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان قابل توجه نیست و اگر این افزایش قیمت را نیز از گروه های متخصص جامعه دریغ کنیم، مشکلات جدی به وجود می آید.

وی افزود: اگر پرداختی ها به گروه های با درآمد بالا را تبدیل به دلار کنیم، متوجه می شویم کسی که حتی ۱۵ میلیون دریافتی دارد، حقوق زیادی در واقع دریافت نمی کند، زیرا ۱۵ میلیون معادل ۵۰۰ دلار است در حالی که در کشورهای مشابه ایران، یک کارگر ساده در ماه حدود حداقل ۲۰۰۰ دلار دریافتی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت افزایش حقوق ۲۵ درصدی بیان کرد: اگر حقوق را به شکل مناسبی افزایش ندهیم، زمینه برای خروج نیروهای تحصیل کرده مانند پزشکان، اساتید دانشگاه و متخصصینی که در حوزه های نفت و گاز کار می کنند را از کشور فراهم می کند.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه نباید بین حداکثر و حداقل دستمزد تفاوت زیادی وجود داشته باشد، اظهار کرد: در طول سال های گذشته در پاداش های پایان خدمت تا سقف ۷ برابر بود و در مالیات ها معمولا با افزایش دریافتی های گروه های با درآمد بالاتر، نرخ مالیاتی نیز اضافه می شود. بنابراین اگر بخواهیم در حقوق پرداختی نیز حقوق پرداختی را ببینیم مشکلات جدی ایجاد می شود و متخصصین از کشور خارج می شود. جایگزین کردن نیرویی که برای او سال ها هزینه کرده ایم، سخت است.

در ادامه مهرداد باهوج لاهوتی از ضرورت افزایش ۲۵ درصد حقوق ها و نه اضافه شدن بر اساس یک مبلغ معین گفت و بیان کرد: دو سال قبل برای افزایش حقوق ها یک سقفی را معین کردیم و به صورت پلکانی آن را افزایش دادیم که در آن سال با اعتراض شدید دانشگاهیان و نخبگان مواجه شدیم.

مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اینکه قانون در زمینه افزایش حقوق تاکید دارد که متناسب با تورم صورت بگیرد، اظهار کرد: اگر بخواهیم با تورم فعلی حقوق ها را مقایسه کنیم، ۲۵ درصد عدد بالایی نیست. البته اراده دولت این است که سال آینده تورم را روی عدد ۲۵ درصد محدود کند و این یک عدد منطقی است.

وی به مسئله دریافت مالیات اشاره و بیان کرد: بر اساس قانون، تا سقف چهار میلیون تومان حقوق را از پرداخت مالیات معاف کرده ایم و باقی حقوق ها را به صورت پلکانی ملزم به پرداخت مالیات کرده ایم.

کد خبر: ۶۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha