۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
آشنایی با نحوه فروش یک کسب و کار الکترونیکی| رازهای جذابیت سازی برای فروش کسب و کار اینترنتی
چگونه کسب و کار اینترنتی را به بالاترین قیمت بفروشیم؟

آشنایی با نحوه فروش یک کسب و کار الکترونیکی| رازهای جذابیت سازی برای فروش کسب و کار اینترنتی

با وجودی که تجارت الکترونیکی یکی از حوزه های کسب و کار این روزها به شمار می رود، اما پیش می آید زمانی که صاحبان این نوع مشاغل تصمیم به فروش تجارت خود می گیرند؛ درحالی که برای یک فروش موفق باید مواردی را مدنظر قرار داد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ای کامرس نیوز» در گزارشی به چگونگی فروش یک کسب و کار تجارت الکترونیکی پرداخته است که از نظرتان می گذرد: آیا به فکر فروش تجارت الکترونیک خود هستید؟ اگر ترجیح می دهید اکنون مبلغ زیادی پول بیاورید، به جای اینکه منتظر کسب و کار خود برای کسب چنین سودهایی باشید، فروش ایده خوبی است. چگونه می خواهید تجارت الکترونیک خود را بفروشید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که یک صاحب مشاغل تجارت الکترونیکی می تواند تصمیم به فروش شرکت خود بگیرد. این لزوماً به معنای بد بودن تجارت نیست، برخی از کارآفرینان دریافتند که تجارت آنها به حدی رسیده است که دیگر مناسب آنها نیست و شاید وقت زیادی از آنها گرفته شود. برخی از صاحبان مشاغل ممکن است بخواهند سرعت خود را در این زمینه کم کنند و یا حتی به بازنشستگی فکر کنند.

هر دلیلی که داشته باشید، فروش صحیح تجارت شما می تواند فرصت های جدید زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. وقتی تصمیم به فروش گرفتید، حتماً خود و تجارت خود را آماده کنید تا از آن نهایت استفاده را ببرید.

قیمت را تعیین کنید
بدیهی است که شما می خواهید قیمت خوبی برای تجارت خود دریافت کنید. با استفاده از درآمد خود می توانید ارزش شرکت را تخمین بزنید. خریداران معمولاً می خواهند ظرف مدت سه تا پنج سال بازده سرمایه خود را بدست آورند. محاسبه سود سالانه شما می تواند نشانه قیمتی باشد که می توانید برای تجارت خود بخواهید.

خریدار به دنبال چه چیزی است؟
در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید تجارت خود را به صورت ناگهانی بفروشید. باید بدانید که یک خریدار بالقوه به دنبال چه چیزی است، زیرا این امر به شما کمک می کند تا ارزش خود را افزایش دهید.

امور مالی
اولین کاری که یک خریدار بالقوه معمولاً به آن نگاه می کند درآمد و سود شرکت شماست. برای خریدار نیز جالب است اگر می توانید به آنها نشان دهید که شرکت شما طی سالهای گذشته سود خود را افزایش داده است. اگر برای فروش عجله ندارید، اطمینان حاصل کنید که رشد در طول سالها چه میزان بوده است.

اگر تجارت شما نشان دهد امکان رشد بیشتر وجود دارد، خریداران بالقوه تمایل به پرداخت هزینه بیشتر دارند. برای اینکار تهیه حساب های مالی سالانه، از جمله مانده، می تواند در اینجا مورد استفاده قرار گیرد. یک خریدار می خواهد رشد مداوم گردش و سود شما را ببیند. افزایش سرمایه نیز تأثیر مثبتی بر ارزش  آن خواهد داشت. اگر بتوانید رشد احتمالی بیشتری از تجارت تان نشان دهید، ارزش  کسب وکار شما بیشتر خواهد بود.

یک خریدار می خواهد درمورد امور مالی خود شفاف باشید. آنها نه تنها می خواهند سود شما را قبل از کسر مالیات بدانند، بلکه جزئیات بیشتری در مورد تجارت الکترونیکی شما نیز می خواهند بدانند. از این رو بایسته است تا حاشیه سود ناخالص  و حاشیه سود خالص از  کالاهایی که ارائه می دهید  را تهیه کنید.  این موضوع  کمک می کند تا داده های مربوط به پایگاه مشتری خود را ارائه دهید چراکه  اگر متوسط ‌ارزش سفارش شما خوب باشد، خریدار بیشتر راغب به خرید فروشگاه آنلاین شما خواهد بود.

تعداد مشتریان
تعداد مشتریانی که دارید، بیانگر ارزش فروشگاه آنلاین شماست. داشتن کانال های فعال در شبکه های اجتماعی که علاوه بر آن می توانید به یک دسترسی عظیم دست یابید می تواند ارزش کسب و کارتان را افزایش دهد. لیست پستی فعال مشتریان همچنین می تواند ارزش زیادی ایجاد کند. حتی اگر سود کمی هم بدست آورید، بهینه سازی این جنبه از تجارت شما می تواند ارزش شرکت شما را بسیار افزایش دهد. حتماً یک برنامه بازاریابی نیز داشته باشید تا خریداران بالقوه بدانند هزینه های استراتژی شما چقدر است.

تارنمای اینترنتی
وب سایت شما نیز خود نقش مهمی در این امر دارد. اطمینان حاصل کنید که از وب سایت شما به شکل  آسان استفاده می شود: باید بلافاصله برای مشتریان و خریداران بالقوه روشن شود که ایده شما چیست. یک طرح زیبا و مدرن و یک نرم افزار با عملکرد خوب بسیار مهم است. مطمئن باشید که از کلمات کلیدی صحیح در متون وب خود استفاده می کنید، که به شما اطمینان می دهد رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی Google مناسب است.

همچنین اطمینان حاصل کنید که ظاهر وب سایت شما به روز، سازگار با موبایل است، زمان بارگیری کمی دارد و عکس های محصول شما بی نقص به نظر می رسند. پس از آن یک خریدار می فهمد که فعلاً مجبور نیست برای این جنبه ها هزینه کند و از طرفی می توانید قیمت بهتری را از جانب خریدار دریافت کنید.

امور داخلی
جنبه هایی از تجارت شما وجود دارد که در خارج قابل مشاهده نیستند، اما می توانند ارزش زیادی ایجاد کنند. انعطاف پذیری شرکت شما یک نمونه است. داشتن قراردادهای اجاره کوتاه مدت برای نرم افزار و انبارداری برای خریدار احتمالی جذابیت بیشتری دارد، زیرا این امر کار فروشگاه آنلاین را از مکان دیگری آسان می کند.

جنبه دیگری که باید بهینه سازی کنید خریدهای شماست. آیا با تخفیف با یک تامین کننده مذاکره کرده اید؟ شاید حتی در برخی از محصولات انحصار کسب کرده باشید؟ مزیت دیگر توانایی بازگشت محصولات است. داشتن معاملات خوب با تأمین کننده یا عمده فروش خود می تواند خریدار بالقوه را متقاعد کند. هرگونه داشتن حقوق مارک تجاری نیز ارزش تجاری شما را افزایش می دهد.

چگونه باید تجارت الکترونیکی خود را بفروشید؟
وقتی ارزش تجارت تجارت الکترونیکی خود را دانستید، وقت آن است که آن را برای فروش بگذارید. این شما هستید که باید بدانید چگونه این کار را انجام دهید. می خواهید آن را به چه کسی بفروشید؟ برخی از کارآفرینان تصمیم می گیرند تجارت خود را به یک رقیب بفروشند. این ممکن است یک حرکت عجیب به نظر برسد، اما یک رقیب علاقه زیادی به مشتری شما خواهد داشت. آنها اغلب حاضرند مبلغ زیادی را برای آن بپردازند.

اگر مطمئن هستید که فروشگاه آنلاین شما توانایی بالایی دارد، می توانید با یک کارگزار تجاری نیز تماس بگیرید. آنها با توجه به شرایط شما به دنبال یک خریدار مناسب می گردند. یک کارگزار همچنین می تواند تجارت شما را در پلتفرم های مختلف ارائه دهد. در عین حال اگر می خواهید تجارت خود را به سرعت بفروشید، می توانید به حراج بگذارید. در اکثر حراجی ها شما می توانید حداقل قیمت را تعیین کنید، بنابراین ریسک موافقت با پیشنهاد کم را نخواهید داشت.

هرچند با نوسانات مداوم اقتصاد، یافتن لحظه مناسب برای فروش تجارت الکترونیکی خود دشوار است. اگر می خواهید بهترین قیمت را برای تجارت خود بدست آورید، زمان بندی مهم است. هنگامی که آن را برای فروش قرار می دهید، مطمئن شوید که کسب و کار شما سود دارد.  از طرفی فروش کسب و کار شما زمان بر است، انتظار نداشته باشید که طی دو هفته انجام شود. برای بسیاری از شرکت ها در واقع ماه ها یا حتی سالها به طول می انجامد. صبور باشید و وقت خود را صرف کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کنید.

کد خبر: ۶۶٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha