۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
همکاری گسترده‌ جهاد دانشگاهی با مجموعه‌های صنعتی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

همکاری گسترده‌ جهاد دانشگاهی با مجموعه‌های صنعتی

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه جهاددانشگاهی اکنون همکاری گسترده‌ای با مجموعه‌های صنعتی نیروهای مسلح دارد می‌گوید این نهاد در ساخت مته‌های حفاری، طراحی و ساخت سیستم‌های غبارگیری‌های صنعتی موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۱ دی ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و همکاران ایشان اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش ارائه شده از سوی رئیس جهاد دانشگاهی، افزود: در این نشست طیبی، سابقه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس، اقدامات جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس به ویژه فعالیت‌هایی که در حوزه مطالعه، طراحی و ساخت برخی ادوات نظامی، در حوزه صنایع نظامی و الکترونیک انجام گرفته را تشریح کرد.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی اکنون همکاری گسترده‌ای با مجموعه‌های صنعتی نیروهای مسلح دارد و در حوزه‌های مطالعاتی، طراحی و بعضا ساخت برخی اقلام فعالیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعالیت در حوزه پزشکی و ناباوری، ایجاد مجموعه‌ای پیشرفته و ارزشمند برای درمان سرطان، ژن درمانی و پوست‌های جایگزین، ساخت کیت‌های تشخیص مولکولی، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و پیشرفت در حوزه کشاورزی از جمله پرورش ماهی در قفس را از جمله اقدامات جهاد دانشگاهی برشمرد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در ساخت مته‌های حفاری، طراحی و ساخت سیستم‌های غبارگیری‌های صنعتی، طراحی و ساخت هیدرو موتورهای حفاری جهت‌دار و افقی نفت و گاز، طراحی ساخت الکتروپمپ‌های درون چاهی برای استخراج نفت، بومی‌سازی دانش فنی، تولید برخی بذرهای کشاورزی موفقیت‌های خوب و چشمگیری به دست آورده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان نیز پیشنهادهایی برای تقویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مطرح کردند.

کد خبر: ۶۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha