۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
انتظار مردم از بورس به جاست/ مسئولان ریسک سرمایه‌گذاری را تشریح کنند
کارشناس بازار سرمایه:

انتظار مردم از بورس به جاست/ مسئولان ریسک سرمایه‌گذاری را تشریح کنند

آقا بزرگی، کارشناس اقتصادی گفت: انتظار سهامداران خرد و افراد کم تجربه به جاست و حق با آنهاست و خطای ما، دعوت کردن آنها به بورس بدون اشاره به ریسک‌های سرمایه‌گذاری است.

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی با اشاره به اینکه هر از چند گاهی تعادل بازار بورس بررسی شود، گفت: این اتفاق در ایران هم افتاده و تجربه های خوبی در این حوزه داریم.

وی افزود: بعد از کرونا امریکا با تزریق منابع مالی از بورس حمایت کرد ولی اگر تعادل برقرار باشد و مانند بورس ایران ماهانه ۲۰درصد سود کسب شود، [نباید این انتظار همیشگی باشد].

آقابزرگی با بیان اینکه فراخوان های عمومی بدون اشاره به ریسک ها و بازه مورد هدف مردم را به ورود به بورس تشویق می کنند، افزود: مردم انتظار دارند همواره بازدهی از پیش تعیین شده داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی بسیار متعادل نیست ولی انتظار سهامداران بدلیل تشویق های زیاد مسئولان بوده که توقع مردم را بالا برده است.

آقابزرگی گفت: مردم جلوی مجلس یا سازمان بورس جمع می شوند که اشکالی ندارد ولی وضع اقتصادی کنونی ما با بورس تطابق ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: ما دستاوردهای خوبی داشتیم ولی به حدی که شاخص بورس نشان می دهد، نبوده است.

آقابزرگی در خصوص جلسه حقوقی های بورس با دولت گفت: بخش اعظم این افراد اشخاص کم تمکن مثل صندوق بازنشستگی هستند ولی انتظارِ اینکه حقوقی ها بر عکس روند بورس حرکت کند، خلاف اصول سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ۱۶۰ درصد بازدهی داشتیم، قیمت ها هم تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته و نمی توان حقوقی ها را دعوت کرد که در بورس پول تزریق کنند تا وضعیت را به سطح اول باز گردانند.

آقابزرگی در بخشی دیگر از این برنامه اظهار کرد: انتظار سهامداران خرد و افراد کم تجربه به جاست و حق با آن هاست و خطای ما، دعوت کردن آن ها به بورس بدون اشاره به ریسک های سرمایه گذاری است.

وی رتبه اول بدهکاران را متعلق به خود دولت دانست و افزود: دولت منابع نقدی در اختیار ندارد و هیچ اثر خاصی ندارد و متولی شدن آن فقط شاید مایه دلگرمی باشد که شاید طی این جلسات، کار مردم به نتیجه برسد.

کد خبر: ۶۶٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha