۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
 تولید انبوه واکسن ایرانی تا بهار ۱۴۰۰؛ یک هزار تبعه غیرمجاز را درمان کردیم
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی:

تولید انبوه واکسن ایرانی تا بهار ۱۴۰۰؛ یک هزار تبعه غیرمجاز را درمان کردیم

ساری- وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی کشور با بیان اینکه تا بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی کرونا تولید انبوه می شود، گفت: برای تهیه واکسن وارداتی نیز در حال رایزنی هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، به نقل واکسن آنلاین سعید نمکی پیش ازظهر یکشنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در استانداری مازندران با بیان اینکه به رغم اقدامات ظالمانه دشمنان برای واردات محموله های دارویی و درمانی به کشور اظهار داشت: هیچ بیماری در کشور پشت ببیمارستان‌ها سرگردان و معطل نمانده و هیچ بیمار یا کسی را به دلیل وضع اقتصادی و قومیتی بر دیگری ترجیح ندادیم و یا از درمان محروم نکردیم.

وی با عنوان اینکه یک هزار تبعه غیرمجاز را درمان کردیم، ادامه داد: همانند برخی کشورها دستگاه های اکسیژن را بیماران مسن باز نکردیم و اجازه ندادیم شهروند ایرانی غصه تامین دارو و واکسن را داشته باشد.

نمکی با اشاره به اینکه موج بیماری و مرگ روزانه هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی را برای کشور ما برآورد کرده بودند، افزود: این درحالی است که کشورهای غربی نظیر آمریکا و اروپا در باتلاق گرفتار شدند و مرگ و میر روزانه در آن بیش از چند هزار نفر است ولی ۸۵ درصد مرگ و میر در کشور در سن بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه ای ثبت می شود و مرگ روزانه به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

شناسایی چهار بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مهار هنرمندانه بیماری کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور درباره ویروس جهش یافته بیماری در کشور گفت: تاکنون ابتلای چهار بیمار به ویروس انگلیسی - اروپایی و جهش یافته تایید شده است و خوشبختانه تاکنون این ویروس در مازندران تایید نشده است.

نمکی با تاکید براینکه با تکیه بر دانش بومی و ملی ساخت واکسن ایرانی کرونا را دنبال می کنیم، اظهار امیدواریم کرد که در آینده نزدیک و تا بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی به شکل انبوه تولید می شود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به توفیق در تست های انسانی بر لزوم بهره گیری از دانش فنی تاکید کرد و گفت: اجازه نمی دهیم کسی واکسن خود را روی مردم ما آزمایش کند و هرزمانی از سلامت محوربودن واکسن اطمینان یافتیم، با تشخیص آن را برای جمعیت آسیب پذیر و درخطر وارد می کنیم.

تهیه پروتکل تزریق واکسن
نمکی به امضا و تهیه پروتکل تزریق واکسن کرونا اشاره و اضافه کرد:طبق این پروتکل، تزریق واکسن براساس اولویت ها انجام می شود.

وی با اشاره به شرایط خاص مازندران، اجرای خانه به خانه طرح شهید سلیمانی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی و توجه به مهار و مدیریت کرونا را در استان الزامی دانست و خواستار اجرای قرنطینه معکوس در این مناطق شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به صدور ۵۲ هزار مجوز استخدامی در بخش بهداشت و درمان گفت: از این تعداد ۲۰ هزار سهمیه مربوط به پرستاران با اولویت پرستاران فعال در بخش کرونا بوده است.

نمکی ایجاد ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستان را در کشور از دیگر اقدامات بیان کرد.

کد خبر: ۶۶٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha