۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
تحقق «جهش تولید» در کشور نیازمند ریشه‌یابی مشکلات گذشته است
نماینده مردم ملایر در مجلس در گفتگو با بازار مطرح کرد

تحقق «جهش تولید» در کشور نیازمند ریشه‌یابی مشکلات گذشته است

همدان - بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق «جهش تولید» در کشور نیازمند ریشه‌یابی مشکلات گذشته است چراکه در مورد حل آن‌ها هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

هادی بیگی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه برای تحقق «جهش تولید» در کشور نیازمند ریشه‌یابی مشکلات گذشته هستیم چراکه در مورد حل آن‌ها هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، بابیان چند مصداق مطرح کرد: چند وقت پیش ارتباط روسیه با ترکیه قطع شد و در این راستا، ایران اعلام آمادگی کرد که به روسیه کالا صادر کند ولی عملاً اتفاقی نیفتاد.

وی بابیان اینکه در مورد گرانی و نوسان قیمت مرغ هم همین روند را شاهد بودیم به‌طوری‌که شاهد افزایش یک‌باره قیمت مرغ  بودیم که در این رابطه دلایل بسیاری مطرح شد، گفت: عده‌ای علت این افزایش قیمت را کمبود جوجه ریزی عنوان کردند و به همین ترتیب نوسان قیمت مرغ در کشور رقم خورد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به بهانه‌تراشی‌ها در خصوص نوسان قیمت اشاره کرد و افزود: این بهانه‌تراشی‌ها در خصوص نوسان قیمت و وضعیت بازار عرضه و تقاضای تولیدات دامی در کشور قابل‌رؤیت بود و حتی در این خصوص عده‌ای نیز صادرات را در نوسان قیمت دام دخیل می‌کردند و خواستار توقف صادرات دام شدند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید ببینیم چرا و چگونه با چنین مشکلاتی در کشور مواجه می‌شویم؟ عنوان کرد: وقتی مشکلات واکاوی و ریشه‌یابی می‌شوند حل آن‌ها راحت‌تر است به‌عنوان‌مثال در خصوص افزایش قیمت خودرو که نارضایتی مردم را به دنبال دارد باید به دنبال ریشه‌یابی موضوع باشیم چراکه با این روند به این مطلب می‌رسیم که در کنار کیفیت پایین خودروها، کشور باقیمت سرسام‌آوری در بازار خودرو مواجه شده است.  

بدون ریشه‌یابی مشکلات و مسائل گذشته کار انجام نخواهد شد
بیگی نژاد با تأکید بر اینکه هرکس در کشور دلش برای تولید می‌سوزد و قصد دارد به رونق تولید خدمت کند باید ریشه‌یابی مشکلات گذشته را مدنظر داشته باشد، گفت: بدون ریشه‌یابی مشکلات و مسائل گذشته کار انجام نخواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: اگر دل در گروی حل مسائل و مشکلات تولید داریم باید به اتفاقات و حوادثی که درگذشته به وقوع پیوسته توجه داشته باشیم و در مورد مسائل، ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی را سرلوحه کار خویش قرار دهیم به‌طوری‌که همیشه این پرسش و سوال در ذهن تداعی شود که چرا کار جلو نرفته و پیشرفتی اتفاق نیفتاده است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان یک مثال در خصوص ساختارهایی که در راستای تصمیمات عجولانه به وجود آمده است پرداخت و گفت: همواره به دنبال این بوده‌ایم که به مردم یارانه تعلق بگیرد ضمن اینکه ما موافقیم که به مردم یارانه بدهیم اما یارانه‌ای که امروز به مردم می‌دهیم، واقعاً به دست آن‌ها می‌رسد؟

وی بابیان اینکه پاسخ این سوال، خیر است، گفت: چند وقت پیش که اعلام شد ده‌ها میلیارد تومان پول و سرمایه مملکت به عده‌ای داده شد که کالاهایی را تهیه و به دست مردم برسانند درحالی‌که عده زیادی از این افراد نه‌تنها کالایی وارد نکردند بلکه آن‌هایی هم که کالایی وارد کردند به قیمت‌های گزاف در اختیار مصرف‌کننده قراردادند.

بیگی نژاد با تأکید بر این موضوع گفت: باید تلاش کنیم تا آن یارانه اصلی که در کشور وجود دارد، به دست خود مردم برسد.

مدل برنامه‌ریزی و مدل اجرائیات کشور را تغییر دهیم
وی با تأکید بر اینکه نتیجه این روند همین می‌شود که حاکمیت یارانه را به مردم داده ولی عملاً به دست مردم نرسیده است، اظهار کرد: باید مدل برنامه‌ریزی و مدل اجرائیات کشور را تغییر دهیم و در راستای تغییرات، اگر قانون جدیدی نیاز است قانون را عوض کنیم یا اگر همراهی بین دولت و مجلس را می‌طلبد این اتفاق بیفتد و درمجموع هر کاری برای بهبود اوضاع مؤثر است انجام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان این گفتگو عنوان کرد: در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کار ریشه‌یابی مسائل گذشته را شروع کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌ها را از هم‌اکنون برای عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه در سال ۱۴۰۱ در پیش‌گرفته‌ایم و به‌راستی‌که هرکسی که می‌خواهد به کشور خدمت کند، از همین امروز باید هم درزمینهٔ ریشه‌یابی مسائل گذشته قدم بردارد و هم مدل مدیریت و حکومت‌داری (حکمرانی) را در حوزه‌های مختلف تغییر دهد.

کد خبر: ۶۶٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha