۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
تولید نفت اوپک در ماه دسامبر افزایش یافت

تولید نفت اوپک در ماه دسامبر افزایش یافت

افزایش تولید نفت لیبی سبب شد عرضه اوپک در ماه دسامبر برای ششمین ماه پیاپی افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بررسی رویترز نشان داد که کل تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر برای ششمین ماه پیاپی افزایش یافته، این افزایش در پی روند رو به بهبود تولید نفت لیبی و افزایش اندک دیگر تولیدکنندگان این سازمان رخ داده است.

بر اساس این بررسی، ۱۳ عضو اوپک در دسامبر سال گذشته میلادی روزانه ۲۵ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه نفت تولید کردند که نسبت به ماه ۲۸۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه نوامبر افزایش یافته و نسبت به پایین‌ترین سطح تولید این سازمان در سه دهه گذشته در ماه ژوئن افزایش بیشتری داشته است.

ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) تهسیل کاهش تولید در ماه ژانویه را آغاز کرده‌اند.

بر اساس توافق اوپک پلاس در روز سه‌شنبه (۱۶ دی‌ماه) تولید بیشتر اعضای اوپک پلاس در ماه فوریه ثابت می‌ماند، این در حالی است که عربستان سعودی پیشنهاد داده است تولید خود را در ماه‌های فوریه و مارس روزانه یک میلیون بشکه کاهش دهد.

بیشترین افزایش عرضه اوپک در ماه دسامبر مربوط به لیبی بود که از کاهش تولید نفت این سازمان معاف است. تولید نفت لیبی ماه‌ها به‌دلیل ناآرامی‌های این کشور تا حد زیادی متوقف شده بود.

تولیدکنندگان اوپک که به توافق کاهش عرضه متعهد هستند، تولید خود را در ماه دسامبر نیز افزایش دادند. سطح پایبندی این سازمان در ماه دسامبر به ۹۹ درصد یعنی کمترین مقدار از ماه اوت رسید، این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر ۱۲۰ درصد بود.

کد خبر: ۶۶٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha