۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
ذخیره قطعی معادن سنگ آهن در زنجان ۲۰ میلیون تن است
رئیس صمت زنجان:

ذخیره قطعی معادن سنگ آهن در زنجان ۲۰ میلیون تن است

زنجان- فغفوری، رئیس صمت زنجان با بیان اینکه ذخیره قطعی معادن سنگ آهن در استان زنجان بیش از ۲۰ میلیون تن است، گفت: میزان استخراج این معادن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است. 

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۴۴ معدن سنگ آهن از نوع هماتیت و مگنتیت در استان فعال است، اظهار کرد: طبق قانون برای جلوگیری از خام فروشی صادرات سنگ آهن به خارج از کشور ممنوع است. 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های مهم دولت در سالهای اخیر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بوده است، اظهار کرد: در سال جهش تولید قانونی برای جلوگیری از خام فروشی پیش بینی شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه معادن از منابع مهم ثروت هر کشوری است، ابراز داشت: در استان زنجان ۳۴۰ فقره پروانه بهره برداری معدنی با ۳۶ تنوع ماده معدنی وجود دارد. 

فغفوری افزود: ذخیره قطعی معادن سنگ آهن در استان بیش از ۲۰ میلیون تن و استخراج این معادن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است. 

وی ابراز داشت: این ظرفیت ها منجر به ایجاد سه واحد فرآوری سنگ آهن در استان شده است و سه واحد دارنده پروانه بهره برداری در زمینه کنسانتره آهن در استان وجود دارد که با ظرفیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن  فعال بوده و برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: این استان پتانسیل های خوبی در بخش معادن دارد و باید از این فرصت برای توسعه اشتغال استفاده شود. 

کد خبر: ۶۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha