۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۱۵۰ میلیون دلار کالا از مازندران صادر شد
در گفتگو با بازار مطرح شد:

۱۵۰ میلیون دلار کالا از مازندران صادر شد

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواستار واگذاری امور مربوط به صادرات به بخش خصوصی شد و گفت: امسال ۱۵۰ میلیون دلار کالا از استان صادر شد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با بازار با اظهار اینکه برای توفیق در صادرات باید امور مربوط به این بخش به حوزه خصوصی واگذار شود، گفت: اگر مسئولیت از بخش خصوصی می خواهیم باید امور نیز به آن واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات مازندران در سال جاری بیشتر از سال قبل است میزان صادرات را بیش از ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات فراوان بسیاری از اقلام کالایی با کارت های پیله وری از دیگر مرزها در حال صادر شدن است.

مهاجر یادآور شد: ما ادعا می کنیم که میزان صادرات استان بیش از سایر بخش ها و باید ببنیم مشکلات چیست که بخش خصوصی ترجیح می دهد کالاها را به صورت پیله وری صادر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید براینکه هر زمانی که ابزارها لازم به بخش خصوصی داده شد ما نیز تعهد می کنیم کارها را انجام دهیم خواستار رفع مشکلات فراروی حوزه صادرات شد.

وی میزان صادرات ثبت شده سال گذشته در استان را ۳۷۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دلار کالا از استان صادر شده است.

مهاجر مشکلات فراروی حوزه حمل و نقل و نبود کانتینرهای یخچال دار را از دیگر مشکلات فراروی حوزه صادرات در استان بیان کرد و گفت: بالارفتن تعرفه های تجاری بالا و افزایش حقوق گمرکی از مسائل مهم فراروی حوزه صادرات است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

کد خبر: ۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha