۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
تصویب لایحه بودجه ۳ دوازدهمی برای سال آینده
پیش بینی نماینده مجلس در گفتگو با " بازار"؛

تصویب لایحه بودجه ۳ دوازدهمی برای سال آینده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زمان بسیار اندک برای بررسی مجدد لایحه بودجه سال آینده، به احتمال زیاد تصویب نهایی کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ بصورت ۳ دوازدهم انجام خواهد شد.

محمد حسن نژاد در گفتگو با " بازار" با بیان این که کلیات بودجه سال آینده قبلا به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است، گفت: سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ این لایحه باید دوباره از سوی دولت به مجلس ارایه شود تا روی جزییات آن به خوبی کار شود.

وی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان مجلس قصد داشتند که این لایحه دوباره به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بازگردد اما تصمیم نهایی بر این شد که دولت دوباره لایحه جدید را به مجلس ارایه کند.

این نماینده مجلس درباره علت مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ افزود: اکثر نمایندگان مجلس معتقدند این لایحه علاوه بر این که تورم زاست و کسری فراوانی را بدنبال دارد فشار فراوانی را به فعالان اقتصادی با اخذ مالیات از آنها می آورد. از طرفی نیز وجود ۴۰ درصدی نرخ تورم در کنار فروش اوراق مشارکت که به نوعی آینده فروشی محسوب می شود در صورت تصویب بی تردید مشکلات فراوانی را به کشور القاء می کند.

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با کلیات لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کردند.

در این جلسه کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در جلسه علنی امروز پارلمان با اظهارات موافقان و مخالفان کلیات و نیز صحبت‌های محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه با کلیات لایحه بودجه ۹۹ با اکثریت آرا مخالفت کردند.

در این جلسه از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر با ۶۷ رأی موافق ۱۱۴ رأی مخالف و سه رأی ممتنع با کلیات این لایحه مخالفت کردند.

کد خبر: ۶٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha