۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
 ظرفیت بنادر چابهار به ۱۰ میلیون تن رسید/ بهره‌برداری از خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت بنادر چابهار به ۱۰ میلیون تن رسید/ بهره‌برداری از خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰

چابهار- وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد و این امر اتفاق بزرگی در طرح توسعه سواحل مکران است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمداسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد توسعه سواحل مکران که در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: توسعه سواحل مکران یک قطب کشنده ای برای شکوفایی استان سیستان و بلوچستان، کشور و منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در طرح توسعه سواحل مکران سرفصل‌هایی معین شده است، افزود: البته توسعه هر منطقه ای باید براساس توسعه زیرساخت‌ها و توجه به نیروهای بومی آن منطقه انجام شود و ما نیز توسعه انسانی را در راس توسعه سواحل مکران می بینیم.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چندین نمونه از الزامات اصلی طرح توسعه سواحل مکران، شامل ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های راه‌آهن، راه‌، فرودگاه و بندر است، گفت: هم‌اکنون ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه فاز اول به ۸.۵ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید کلانتری در مجموع به حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت بندری رسیده است، ادامه داد: پروژه‌های زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین کریدور لجستیکی یا دسترسی بندر به پسکرانه کماکان در بندر چابهار در حال انجام است.

اسلامی با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار به راه آهن چابهار - زاهدان از محل صندوق توسعه ملی بیان کرد: این اعتبار با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان تامین اعتبار شده است و  امیدواریم بتوانیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ کل این خط ریلی به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد:حذف حاشیه نشینی در چابهار، ایجاد قابلیت زیست و کیفیت برای واحدهای مسکونی مردم، راه دسترسی مردم به بندر چابهار در طرح جامع شهر چابهار که اخیرا تصویب شد، جزو مواردی است که طی دو سال اخیر با دقت مورد پیگیری قرار گرفته است.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز تأمین و احداث مسکن در شهر جدید «تیس» در قالب طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: تأمین مسکن در شهر جدید «تیس» ظرفیتی است که برای گسترش جمعیت و حذف حاشیه نشینی در آینده سواحل مکران دنبال می‌شود.

کد خبر: ۶۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha