۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
۸۴ هزار میلیارد تومان پروژه برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شد
جهانگیری:

۸۴ هزار میلیارد تومان پروژه برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شد

چابهار- معاون اول رئیس جمهور گفت: ۶۸ پروژه با ۸۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده در حالیکه کل اعتبارات کشور ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، اسحاق جهانگیری در نشست ستاد سواحل مکران که در چابهار با حضور وزاری راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهارداشت: سواحل مکران با توجه به توسعه نیروی انسانی این منطقه امکانپذیر و به توسعه پایدار منجر می‌شود.

وی بیان کرد: ستاد سواحل مکران تغییراتی در آن اتفاق افتاد و ابتدا با دیدگاه استقرار نیروی دریایی در وزارت دفاع تشکیل شد و دبیرخانه آن هم در این وزارتخانه بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اخیرا به یک جمع‌بندی رسیدیم که توسعه سواحل مکران را از وزارت دفاع به نهاد ریاست جمهوری منتقل کردیم و بعد به وزارت راه و شهرسازی دادیم چون این وزارتخانه نقش بزرگی در توسعه دارد.

وی بیان کرد: سواحل مکران یک ظرفیت بزرگی است که با سفر رهبر معظم انقلاب به این منطقه کشف شد و در حال آباد سازی است.

جهانگیری اظهارداشت: یکی از کارهایی که باید در محدوده سواحل مکران انجام شود شناسایی ظرفیت‌های دریا محور، کشاورزی، شیلات و صید است.

وی تصریح کرد: صدور مجوز صید یکی از الزامات است و باید وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات ایران با همکاری هم هر چه سریعتر مسائل و مشکلات صید و صیادی را مرتفع کنند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: سفر به چابهار و سایر شهرهای سواحل مکران نظیر چابهار و جاسک برای توسعه، پیگیری مسایل و مشکلات و طرح‌های مختلف انجام شده است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها بحث هسته‌ای ایران را تبدیل به بحران و مساله کردند و هر جا که مشکلی باشد به گردن ما می‌اندازند و جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند.

جهانگیری اظهارداشت: جمهوری اسلامی اگر وارد عمل نشده بود داعش و گروهک های تکفیری همچنان در منطقه حضور داشتند و امنیت کل جهان را به خطر می انداختند.

وی با اشاره به مشکلات کشور افزود: جامعه ما باید تاب آوری بالایی داشته باشد زیرا باید تهدیدها را به فرصت تبدیل و در مقابل بحران‌ها و تحریم مقابله کرد.

معاون اول رییس جمهور اظهارداشت: مردم آمریکا به این نتیجه رسیده بودند که وقت ترامپ تمام شده و ریاست جمهوری آن باید یک دوره‌ای شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران برای مقابله با تحریم‌ها تلاش کرده‌اند افزود: متاسفانه کرونا و تحریم رشد اقتصادی را کاهش داد.

جهانگیری تصریح کرد: در ۹ ماهه سالجاری ۲۵ میلیون تن کالا وارد کشور شده و همین میزان نیز صادر شده است. 

وی با بیان اینکه خریداران نفت را تنبیه کردند تا کسی با ایران کار نکند افزود: هیچ‌وقت نگفته‌ایم تحریم کاغذ پاره است و تحریم‌ها ضد کودکان و محرومان است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: یک لحظه هم برای رفع تحریم‌ها تعلل نمی‌کنیم و رهبر معظم انقلاب این موارد را نیز گفته است که یک ساعت نباید بنشینیم.

وی با بیان اینکه توسعه ملی بدون توجه به توسعه محلی و مردم منطقه ممکن نیست افزود: توسعه بدون توجه به مردم یک نوع تبعیض و بی عدالتی است.

تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای راه آهن چابهار - زاهدان
جهانگیری گفت: ۳۰۰ میلیون دلار به راه آهن چابهار - زاهدان با پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: روند گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان باید در کمترین زمان انجام شود زیرا این استان پاره تن ایران است و باید از همه امکانات بهره‌مند شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: ما خجالت می‌کشیم که مردم در صف گاز باشند و رسانه‌ها و تلویزیون نشان دهند که مردم در صف گاز هستند و این قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به ساخت فرودگاه بین المللی چابهار گفت: برای فرودگاه کمی تحمل کنید و اختلافاتی که با دستگاه‌های مختلف پیش می‌آید طبیعی است و ما مسائل مربوط به این فرودگاه را پیگیری خواهیم کرد. 

جهانگیری با اشاره به مشکلات مردم چابهار در زمینه آب آشامیدنی اظهارداشت: آبرسانی به شهر چابهار به هر شکل ممکن باید حل شود.

وی ادامه داد: در کنار آب دریا بودن و بدون آب واقعا سخت است و این مشکلات باید هرچه سریعتر توسط متولیان آب حل شود تا مردم در سختی و رنج نباشند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری برای توسعه و راه‌اندازی مرز ریمدان خیلی تاکید داشتند و ما از طریق وزیر امورخارجه خیلی از مشکلات را مرتفع کرده و این مرز به طور رسمی افتتاح شد.

وی بیان کرد: پاکستان کشور مهمی است و توسعه روابط با این کشور برای ما حائز اهمیت است و در آینده‌ای نزدیک بازارچه مرزی پیشین نیز راه‌اندازی خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه پرورش میگو می‌تواند تا ۳۰ هزار شغل ایجاد کند افزود: شرکت‌های بزرگ در بحث شیلات باید سرمایه‌گذاری کنند تا بتوان از ظرفیت‌های منطقه در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.

وی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تثبیت قیمت‌ها بود و توانستیم تورم‌ را کنترل کنیم و در جنگ اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار ارز و درآمد کشور کم شد.

کد خبر: ۶۵٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha