۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ارومیه با جذب اعتبار ۹۵ میلیارد ریالی
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه خبر داد:

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ارومیه با جذب اعتبار ۹۵ میلیارد ریالی

ارومیه- مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از جذب خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به میزان ۹۵ میلیارد ریال در این شهرستان از  ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسکندرعلیزاده عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش این سازمان در جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون و بروز رسانی امکانات مکانیزه کشاورزی گفت: خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به میزان ۹۵ میلیارد ریال جذب شده و  ۷۰ دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی در این راستا از ابتدای سال جاری خریداری شده است.

وی ادامه داد: در طی سه مرحله نیز برای تعداد ۱۱ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی، سهمیه سوخت تخصیص یافته است.

علیزاده با اشاره به خرید دستگاه های کشاورزی از اعتبارات یارانه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در طی سال جاری یک دستگاه نشاکار چغندر قند، دو دستگاه لولر لیزری، سه دستگاه سمپاش توربولاینر با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این محل خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه همچنین از تهیه نقشه حاصلخیزی خاک اراضی کشاورزی ارومیه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار نمونه خاک های زراعی مزارع حفاظتی بدین منظور، آنالیز شده که در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و صرفه جویی در مصرف آب می تواند موثر باشد.

وی افزود: برای انجام آنالیز این تعداد نمونه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کد خبر: ۶٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha