۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
پیشرفت ۹۰ درصدی شبکه فاضلاب تهران
معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران خبر داد

پیشرفت ۹۰ درصدی شبکه فاضلاب تهران

ثامنی، معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران گفت: با ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در شهر تهران، تاکنون ۹۰ درصد این طرح، اجرا شده است.

به گزارش بازار، مسعودرضا ثامنی با اشاره به میزان اجرای عملیات لوله‌گذاری در پهنه غربی تهران افزود: بر اساس طراحی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در محدوده منطقه ۵ نزدیک به ۴۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و ۷۱ کیلومتر باقی مانده است و در منطقه ۹ هم ۱۵۵ کیلومتر شبکه باید ایجاد شود که حدود ۴۵ کیلومتر آن در آینده اجرا می‌شود.

ثامنی اضافه کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام، بخش‌هایی از مناطق یک، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۷، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ و کل منطقه ۹ و حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مشترکان زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران در تشریح اجرای پروژه فاضلاب غرب تهران گفت: این طرح ۱۲ کیلومتر خط انتقال به قطر سه متر دارد و از خیابان «سی‌متری جی» آغاز شده است و به سمت بلوار «معلم»، بزرگ‌راه «آزادگان» ادامه مسیر می‌دهد و در نهایت به تصفیه‌خانه فیروزبهرام منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزبهرام و آماده‌سازی خطوط اصلی، از سال آینده مهم‌ترین دغدغه شرکت فاضلاب تهران نصب انشعاب‌های خانگی مناطق از جمله محدوده غرب پایتخت و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری خواهد بود.

به گفته ثامنی اکنون ۶۸۰ هزار نفر مشترک از طرح فاضلاب تهران استفاده می‌کنند که این تعداد بیشتر در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی تهران متمرکز است.

کد خبر: ۶۵٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha