۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
۵۴ درصد معاینه پزشکان، الکترونیک شده است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

۵۴ درصد معاینه پزشکان، الکترونیک شده است

ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: درحال حاضر ۹۲ درصد مطب‌ها به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند و ۵۴.۲ درصدشان از این سامانه استفاده می‌کنند.

 به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: نظام ارجاع و پزشکی خانواده در ۲ استان مازندران و فارس اجرا شده است. تا پایان سال استان‌های کرمان، یزد، کردستان و چهارمحال بختیاری به نظام ارجاع می‌پیوندند و برای هر جمعیت ۲ هزار نفری یک پزشک به عنوان پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ما در حوزه پیشگیری چندان موفق عمل نکرده ایم و به همین دلیل، هزینه‌ها فقط در حوزه درمان صرف می‌شود و به جای تصویر برداری‌ها و آزمایش‌های بی مورد باید با مشاوره پزشکی و نظام ارجاع بتوانیم موضوع پیشگیری را تقویت کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: هر ماه تعداد زیادی آنژیوگرافی انجام و در آن‌ها کمتر از ۲۰ درصد، موارد بیماری گزارش می‌شود که ۸۰ درصد آن‌ها غیر ضروری است.

وی گفت: برای پزشکانی که از طریق نظام الکترونیک خدمت رسانی می‌کنند در همان روز پرداختی انجام و به ازای هر معاینه ۴ هزار تومان بیشتر از تعرفه به پزشک پرداخت می‌شود تا همکاران به استفاده از نظام الکترونیک تشویق شوند.

ناصحی افزود: برای تعرفه‌های پزشکی سال آینده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد پیشنهاد افزایش تعرفه داده ایم که این موضوع باید در شورای عالی بیمه تایید شود.

کد خبر: ۶۵٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha