۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
افزایش ۷۵ هزار بشکه ای روسیه و قزاقستان، تاثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد
وزیر نفت:

افزایش ۷۵ هزار بشکه ای روسیه و قزاقستان، تاثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد

زنگنه، وزیر نفت گفت: روسیه و قزاقستان در دو ماه فوریه و مارس (بهمن و اسفند) روزانه ۷۵ هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش می دهند.

به گزارش بازار، بیژن نامدار زنگنه شب گذشته(سه شنبه) در دومین روز سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس درباره نتایج این نشست با بیان اینکه افزایش ۷۵ هزار بشکه ای روسیه و قزاقستان در دو ماه آینده تاثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد، گفت: تصمیم بر این شد که به دلیل مشکلاتی که کشورهای روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آن‌ها کرده بود، تولید نفت این کشورها برای ماه فوریه روزانه ۷۵ هزار بشکه و برای ماه مارس نیز روزانه ۷۵ هزار بشکه اضافه شود.

وزیر نفت گفت: وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس بر سر رقم کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

بیژن زنگنه گفت با اشاره به اینکه در واقع این افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت تأثیر قابل اندازه‌گیری در تولید ندارد و در واقع تولید اوپک و غیراوپک تغییر قابل ذکری نمی‌کند، افزود: این دو کشور هم یک سری مشکلات داخلی داشتند نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می‌خواستند مراعات‌شان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشورها بیشتر مصرف داخلی دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل ۴۰ میلیون تولید تاثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که کشور دیگری قرار نشد که داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا این میزان افزایش تولید جبران شود، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده است؛ ممکن است در کنفرانس خبری اعلام شود.

کد خبر: ۶۵٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha