۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، ورود می‌کند
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی:

مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، ورود می‌کند

نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان و تضمین خرید محصولات حوزه خودروهای تجاری، وارد عمل خواهد شد.

به گزارش بازار، علی نیکزاد در حاشیه مراسم تحویل دهی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری‌ها در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم تضمین خرید، به عنوان سندی، سبب دلگرمی خودروسازان شود تا بتوانند با افزایش تولید، چرخه صنعت خودرو و چرخ اقتصاد در این حوزه به گردش درآورند.

وی با بیان اینکه امکان تولید انواع کامیون و اتوبوس به میزان مورد نیاز در کشور وجود دارد گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای را با حضور متولیان اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و تولیدکنندگان تشکیل و این مجموعه‌ها را با هم هماهنگ خواهیم کرد تا سندی محکم و تضمینی آینده دار برای خرید خودروهای تجاری ساخت داخل شکل گیرد.

نیکزاد افزود: اگر تولید داخل را دریابیم و تضمین خرید را برای تولیدکنندگان به وجود آوریم به ویژه در شرایط کرونا در مباحث درون شهری و برون شهری می‌توانیم از ظرفیت‌های تولید داخل برای حفظ فاصله‌های هوشمند اجتماعی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در کشور توان تولید پنج هزار دستگاه اتوبوس درون شهری و سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری وجود دارد و همچنین انواع خودرو اعم از کشنده و ... در کشور تولید می‌شود که باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۶۵٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha