۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
قیمت مسکن در تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

قیمت مسکن در تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: کاهش یک درصدی قیمت مسکن را قبول ندارم، چرا که قیمت مسکن در تهران تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن روند رکودی به خود گرفته است، گفت: بازار مسکن به دلیل رکودی که در آن ایجاد شده به سمت نزول قیمتی در حال حرکت است و این خود میتواند باعث افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن شود.

افزایش قدرت خرید در سایه روند کاهشی قیمت مسکن
او با بیان اینکه هم اکنون میزان عرضه مسکن طی چند ماه گذشته افزایش یافته است، گفت: افزایش عرضه مسکن در ماههای گذشته باعث شده که نرخ مسکن بسیار کاهش یابد به طوری که در برخی از مناطق بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکهبانک مرکزیو یا مرکز آمار که اقدام به انتشار آمار معاملات مسکن میکنند نباید آمار اشتباهی را ارائه دهند، گفت: کدهای رهگیری که در سامانه املاک ثبت میشوند نشان میدهند کهقیمت مسکنبسیار بیش از یک درصد کاهش داشته است؛ بنایراین از مسئولان این نهادها میخواهم که با آمار غلط مردم را نگران نکنند و بگذارند با ارزان شدن مسکن مردم و خریداران مسکن نفس بکشند.

او با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کاهش یک درصدی قیمت به ویژه در تهران را قبول ندارم، گفت: کاهش چشمگیر معاملات باعث شده کهقیمت مسکندر تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با تاکید بر اینکه هم اکنون میزان معاملات ما در اتحادیه هم بسیار کاهش یافته، به طوری که از هفتهای چندین معامله هم اکنون میزان معاملات ما به ۲ معامله در روز رسیده است و این روند برای بسیاری از فروشندگان و حتی مشاوران املاک کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: فروشندهای که تا دو ماه قبل آپارتمانش را متری ۴۰ میلیون تومان نرخ گذاری کرده بود، حالا ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاشته و خریداری برای آن پیدا نمیشود و این به آن دلیل است که قدرت خرید کاهش یافته است.

خسروی با بیان اینکه باید بازار مسکن بعد از یک سال رشد جهشی قیمت، کمی به سمت آرامش برود، افزود: در بازار مسکن باید نفع خریداران در اولویت باشد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعداد فروشندهها چند برابر خریداران است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بعضی افراد دوست دارند قیمت خودرو و خانهشان بالا برود، اما در نظر نمیگیرند که تورم به سود هیچکس نیست.

کد خبر: ۶۵٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha