۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
محکومیت ۲۶ هزار میلیارد تومانی آمریکا در محاکم قضایی ایران
سخنگوی دستگاه قضا خبر داد

محکومیت ۲۶ هزار میلیارد تومانی آمریکا در محاکم قضایی ایران

اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا از رسیدگی به دو پرونده شکایت علیه آمریکا و محکومیت ۲۶ هزار میلیارد تومانی آمریکا در یکی از این پرونده‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی در سی و هفتمین نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در باره طرح شکایت برخی از آسیب دیدگان جنایت امریکا در کشورمان افزود: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی این مجوز را داده است که افرادی که از اقدامات امریکا متضرر شده اند می‌توانند در دادگستری ایران طرح دعوی کنند.

وی گفت: تاکنون آرای زیادی در این خصوص صادر شده و در ماه‌های اخیر نیز دو پرونده رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است. سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: برخی خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی چابهار که مطالبه خسارت کرده اند به این مطالبه در دادگاه رسیدگی شده و دولت امریکا به پرداخت یک میلیارد دلار خسارت در حق این خانواده محکوم شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در پرونده دیگری نیز ۱۴ نفر از آسیب دیدگان اقدامات جنایتکارانه امریکا در تهران طرح شکایت کردند که برای این پرونده نیز رسیدگی‌ها انجام شده و دولت امریکا به پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان خسارت محکوم شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدعیان دیگری هم داریم که در این خصوص طرح شکایت کرده اند و برابر مقررات و ضوابط رسیدگی‌ها انجام می‌شود.

کد خبر: ۶۵٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha