۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
افتتاح ۱۹۵ طرح بزرگ آب و برق طی سال جاری
وزیر نیرو اعلام کرد

افتتاح ۱۹۵ طرح بزرگ آب و برق طی سال جاری

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، از ۲۵۰ پروژه برنامه ریزی شده در پویش «هرهفته_الف_ب_ایران»، ۱۹۵ طرح بزرگ در صنعت آب، برق و فاضلاب، افتتاح شده است.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در مراسم سی و پنجمین پویش «هرهفته_الف_ب_ایران»، با بیان اینکه تا پایان سال، ۵۵ پروژه باقی ماننده نیز افتتاح خواهد شد، افزود: بخشی از این ۲۵۰ پروژه، شامل پروژه‌های ساز و کاری است که اجرای آن‌ها سبب سرعت گرفتن پروژه‌های ساخت و سازی، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت در خدمات رسانی و ورود فناوری‌ها نوین به عرصه آب و برق خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای سه پروژه ساز و کاری در این هفته اضافه کرد: پروژه زیست بوم نوآوری نیروی، سامانه بازار برق ایران، و سامانه پیش بینی سیلاب برای سدهای بزرگ، پروژه‌های ساز و کاری امروز است.

وزیر نیرو با بیان اینکه این پویش محدود به سال ۹۹ نیست، گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در هفته دوم شهریور سال جاری، در دیدار مجازی با هیئت وزیران که تاکید به اجرای طرح‌ها در زمان‌های وعده داده شده بودند این پروژه‌ها در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، ریل گذاری برای دولت آینده خواهد بود.

اردکانیان با اشاره به تدوین برنامه‌ای در قالب ۱۸۰ روز کاری افزود: این برنامه به شرکت‌های تحت پوشش سراسر کشور ابلاغ شده که از ابتدای دی ماه تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد و به عنوان یک فرصت در اختیار ما قرار دارد.

وی گفت: این برنامه بسیار دقیق و در سه سرفصل ارائه شده است که یکی از آن‌ها اجرای طرح‌های ساخت و سازی از جمله نیروگاه ها، سدها و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و سایر تجهیزات در بخش آب و برق برای تولید، توزیع و انتقال این دو کالای راهبردی است.

وزیر نیرو افزود: سرفصل دوم سبب تشکیل همه فعالیت‌ها در صنعت آب و برق و گشایش در هزینه‌ها و سرعت گردش کار و خدمات رسانی به مردم خواهد شد و سرفصل سوم نیز ریل گذاری برای دولت آینده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه خدمات رسانی در بخش آب و برق به مردم مستمر است و نباید تحت تاثیر رفت آمد دولت‌ها باشد ادامه داد: امیدواریم با خلاص یافت از تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی تحمیلی از این وضعیت گذر کنیم و دولت آینده بتواند به راحتی پروژه‌های مختلف آب و برق را نیز به سر انجام برساند.

اردکانیان با بیان اینکه این صنعت نیازمند نوآوری مداوم است گفت: ما کشوری با جمعیتی بیش از ۸۰ میلیون نفر هستیم که باید از این منابع انسانی به عنوان ثروت ملی بیشتر استفاده کرده و تلاش مضاعفی برای رفاه و آسایش مردم انجام دهیم که این موضوع مستلزم ارتباط مستمر با دانش فناوری‌های نوین و آمادگی برای مقابله با پدیده‌های نو از جمله اقلیم است.

کد خبر: ۶۵٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha