۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
استان مرکزی ۹۱۹ میلیون دلار صادرات به ۸۰ کشور داشته است
طی ۱۱ ماهه سال ۹۸؛

استان مرکزی ۹۱۹ میلیون دلار صادرات به ۸۰ کشور داشته است

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تراز تجاری استان مرکزی مثبت ارزیابی می شود گفت: استان مرکزی طی ۱۱ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۹۱۹ میلیون دلار صادرات به ۸۰ کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید فرخی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد ١١ ماهه گمرکات استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال جاری همچنین ٤٣١ میلیون دلار واردات به استان انجام شده است، اظهار داشت: تراز تجاری استان مرکزی مثبت ارزیابی می شود.

وی بیان داشت: ارزش واردات صورت گرفته در استان مرکزی حدود ٤٣١ میلیون دلار بوده است و واردات در استان مرکزی طی بازه زمانی مذکور از نظر تعداد اظهارنامه ٣٨ درصد، از نظر وزن واردات ١٧ درصد و از نظر ارزش نیز ۲٣ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ارزش صادرات انجام شده طی١١ ماهه سال ۹۸ در استان مرکزی را ٩١٩ میلیون دلار بیان کرد و افزود: در سال جاری تعداد اظهارنامه‌های صادراتی ١٨ درصد، وزن صادرات ٢٢ درصد و ارزش آن نیز یک درصد رشد داشته است.

وی عنوان داشت: در حوزه صادرات از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ماه، ٢٢ هزار و ٦٤٩ فقره اظهارنامه برای صادرات محصولاتی به وزن یک میلیون و ٦٩٠ هزار تن صادر شده است.

فرخی گفت: محصولات و تولیدات استان مرکزی به ۸۰ کشور دنیا صادر می شود و امیدواریم همچون سال گذشته میزان صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

کد خبر: ۶٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha