۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
 کاهش ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در مازندران
رئیس سازمان صمت مازندران اعلام کرد:

کاهش ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در مازندران

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی صادرات کالا طی سال جاری در استان گفت: امیدواریم تا پایان سال این روند کاهشی جبران شود.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شش کشور بازار عمده صادراتی استان را تشکیل می دهند از کاهش ۲۰ درصدی میزان صادرات غیرنفتی طی سال جاری در استان خبر داد.

وی شیوع کرونا و تحریم ها را از جمله دلایل کاهش میزان صادرات بیان کرد و گفت: به رغم آنکه دو ماه اول سال به دلیل شیوع کرونا مرزها بسته بود ۵۱۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۳۶ میلیون دلار از استان صادر شد که شش کشور عراق، افغانستان، روسیه، قزاقستان، امارات و ترکمسنان بازارهای اول صادراتی هستند.

رئیس سازمان صمت مازندران با اظهار اینکه نیمی از صادرات استان مربوط به فرآورده های لبنی است، کیوی و مرکبات، خوراک دام، سیمان، مرکبات و بستی و غیره از دیگر اقلام صادراتی است.

قوانلو، مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر ماموریت های سازمان برشمرد و از تشکیل پرونده های به ارزش بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: ۱۸۰ متخلف در این بخش شناسایی و به مراجع مربوطه معرفی شدند.

کد خبر: ۶۵٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha